Gå til innhold

Sikkert teite spørsmål, men... ;P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble sjekket på kontroll idag, fikk en lege som virkelig sleit med å forklare ting! Skal ha min første og har null peiling! Derfor må jeg spørre dere hva hun mente..

Fikk vite at jeg ikke var helt moden, men litt..

Var myk, men ikke helt.

Og at hun fikk inn en finger i livmor-et-eller-annet!!

Skjønte ikke så mye jeg da! Noen som kan oversette, og fortelle meg hva dette betyr??

Er fire dager over termin alt, skjønte det som at det var leeeenge til noe skjedde.. Men ærlig talt, det fins jo grenser på hvor lenge jeg skal gå gravid da eller!?

Kan det hele starte de nærmeste dagene, eller er det lite sannsynlig etter det hun har sagt??

Trenger virkelig hjelp her altså!! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun fikk en finger inn betyr jo 1 cm åpning.. Men mormunnen er vel enda umoden da?

Mormunnen er jo et "hull" som er tykt og knudrete rundt, når den er helt moden, er "huden" tynn rundt, akkuratt som huden mella tommelen og pekefingeren.. Sånn forkalrte min JM det ;p

Kan jo skje når som helst fordet, tar kanskje bare litt lengre tid :P men det klarer du!!!

Skrevet

Da har nok jm fått en finger inn i livmortappen eller -halsen. Kalles også livmormunnen. Det er den som bestemmer åpningen. Får hun en finger inn, har du ca 1 cm åpning. Så tidlig som ved 1 cm kan mormunnen fremdeles være litt umoden (som om du er litt åpen altså).

Det kan gå lang tid enda, men det kan jo også gå fort. Det vet vel hverken jm eller andre..

Noen kommer inn på sykehus uten åpning, men med rier. Ofte kan det ta tid med de første 3-4-5 cm, men etter det går det gjerne en times tid for hver cm som åpnes. Dette er veldig individuelt, noen går med noen cm åpning i ukevis, mens andre får åpning først når de er kommet til føden. Du kan bare håpe!

Ved 10 cm er du helt åpen og kan presse!

Masse lykke til! Håper du slipper vente for lenge, det er utmattende å bare gå og vente!

=D

Skrevet

Uff, er dritt lei jeg altså!! Føler at jeg aldri får ut den ungen....!!

Har ingen JM skjønner du, var noe problemer med timebestillinger osv, så jeg valgte å bare gå til fastlegen min..

Har gått bra til nå, men er jo mye en jordmor kan som ikke han har peil på, så hadde kanskje vært lurt med JM allikevel!

Er godt å ha gode hjelpere med svar her inne da, takk!! :o)

Skrevet

Ring ned på føden, da får man en time med JM så man kan snakke litt =) kanskje det hadde hjulpet?? Kjekt og få litt info fra en JM før fødsel=)

Skrevet

Kan man gjøre det sånn uten videre da? Trodde ikke de hadde kapasitet til sånt jeg?

Skrevet

På fredrikstad har de noe som kalles for Morgenrøden - der kan kvinner som er litt bekymret osv. komme inn til en fødselsforbredende samtale =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...