Tamline Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Den som gidder, skriv alle mulige symptomer. Jeg har hatt angst i mange år, men lenge siden jeg har hatt sånn kraftig anfall. Begynte å bli litt skjelven, dovnet liksom bort inni hendene, hjerteklapp, kaldsvetting, men helt varm i ansiktet, tungt å puste... Jeg plages også med at jeg tror jeg har svulst, kreft osv...så nå begynte jeg å tro at jeg hadde blodpropp...og da ble jo anfallet bare værre... Jeg regner med at dette er et angstanfall!? Så lenge siden jeg har hatt det, så jeg har glemt symptomene. Jeg er roligere nå - så jeg konkluderer med at det ikke er noe farlig sykdom...."bare" angst...enig dere? Kan jeg foressten ta Sorbril når jeg ammer? Evt. hvor lenge må jeg vente med å amme etter jeg har tatt den? Og er det farlig hvis den har gått ut på dato? Tusen tusen takk til den som gidder å svare:)
Tamline Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 29. januar 2008 ja...også måtte jeg springe på do i et sett når anfallet var på det verste...bare rant ut av meg...
Pixie Power Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 "Begynte å bli litt skjelven, dovnet liksom bort inni hendene, hjerteklapp, kaldsvetting, men helt varm i ansiktet, tungt å puste" -så vidt jeg vet, er dette ganske typiske ting ved angstanfall. Tør ikke uttale meg om pillene... Men godt at du føler deg roligere nå :-)
AE❤️ Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 For det første skal man aldri ta tabl som er gått ut på dato!!! Sobril skal ikke taes under graviditet uten og snakke med lege først da det kan gi fosterskader.. Og sobril går over i morsmelk så skal heller ikke taes når man ammer.. (isåfall kontakt lege først)... Så syns du skal la være det! For meg hørtes det ut som ett angstanfall med tanke på de symptomene du oppgir... Spesielt med tanke på at du bekymrer deg og da blir det bare værre! Har du ofte anfall, i såfall bør du kanskje få deg en legetime og få noe som kan roe ned symptomene dine! Jeg er psyk spl så kan "litt" om dette!! Lykke til! Klem Lykke til!
(0_o) Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Hei! Det hørtes ikke noe særlig ut, stakkar deg da =( Sjekk ut denne linken, her stod det masse: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322716 Ang sobril, sakset fra felleskatalogen.no: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Den farmakologiske effekten av oksazepam ved kontinuerlig tilførsel over lang tid kan gi opphav til hypotoni, åndedrettsbesvær og hypotermi hos den nyfødte («floppy infant syndrom»). Det er også rapportert fysisk avhengighet og abstinenssymptomer hos barnet. Benzodiazepiner har i dyreforsøk gitt misdannelser, f.eks. ganespalte, CNS-misdannelser og varige adferdsforstyrrelser hos avkommet. Preparatet skal bare brukes ved graviditet hvis fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Oksazepam går over i morsmelk slik at konsentrasjonen i morsmelk er ca. 10% av plasmakonsentrasjonen. Preparatet bør ikke brukes under amming.
AE❤️ Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Du kan jo gå inn på felleskatalogen og søke på sobril og lese litt selv hvis det er mer du lurer på! Nå har det kommet egen pasientutgave,også på nett!
Tamline Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2008 Tusen takk for svar! Det er så ekkelt, for jeg mister kontrollen over kroppen min - kjennes ut som jeg svimer av. Jeg bestilte meg time til legen for en stund siden, men det var så lang ventetid. Er i neste uke nå da!
AE❤️ Skrevet 29. januar 2008 #8 Skrevet 29. januar 2008 Det var jo bra.. uff.. skjønner at det er ekkelt.. har du ofte anfall eller?
Tamline Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. januar 2008 har hatt bare litt angst i noen mnd...sånn at jeg kjenner det kommer, men går over med en gang. Noen år siden jeg har hatt det sånn som i går...
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Man må være sterk for å orke og ha angst!!! Symptomer: Varm i hodet, kaldklam på hender og føtter. Tungt å puste, kanskje hyperventilerer litt. Kvalm "Tunnelsyn" eller en følelese av å ikke kunne se ordentlig Hjertet galopperer i vei Følelse av å ville besvime Ofte på do Etter anfallet kan man være ganske sliten, føle seg utladet og vil sove. Det som er så dumt med angst er at det kan gi symptomer på sykdommer man ikke har. Kan ingenting om medikamentbruk ved angst. Har bare erfaring med håndtering uten. Lykke til:o)
Tamline Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. januar 2008 tusen takk for det svaret:) var akkurat sånn jeg hadde det! Mamman min blir så redd for at jeg skal bli verre når jeg sitter og leser på nettet, men jeg blir bare mye roligere kjenner jeg. Når dere skriver hva det er å ha angst, og jeg kjenner meg igjen - da vet jeg at det er "bare" angst, og ikke noen sykdom. Så tusen takk til dere alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå