Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Min lille på 10,5 mnd. har begynt å hoste så fælt, å blitt ganske forkjøla nå. Ingen feber foreløpig heldigvis (faren hadde omgangssyke forrige uke så rart ingen av oss har blitt smitta med det..). Men han hoster sånn at det kommer sånn "skrapelyd" fra halsen (vanskelig å forklare), det høres ut som skikkelig sår hosting om noen skjønner. Han spiser litt dårlig for tiden, å det er jo sikkert fordi han har vondt i halsen. Men når skal jeg gi han hostesaft tro? Foreløpig så våkner han ikke av hosten etter han har lagt seg for kvelden. Men om han begynner å våkne av det, da er det vel greit å gi litt hostesaft? Men den for barn under ett år er vel sånn slimløsende, å det vet jeg jo ikke om det er.. Men det skader kanskje ikke å prøve om det skulle plage han veldig?
PappanTilMinna Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Vår lille hoster som en gammel kjederøyker, har hatt mild feber over noen dager... Vi var hos legen i dag med nøstet og fikk tatt en blodprøve, og lyttet litt på brystet.. Og fikk beskjed om at det er en virusinfeksjon og at vi skulle holde oss unna alt som hadde virkestoffer. Hosten er bra for å få ut slimet fra lungene, så det ikke blir lungebetennelse... så her blir det saltvann og nesesuger... Det går nok over, bare å holde ut... kan være en ide å ta seg en tur til legen for å være sikker...
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Hm.. Okey.. Holder oss unna hostesaft da. Jeg har selv legetime til mandag, da er han jo med. Kan spør da, så lenge han ikke blir noe dårligere selvfølgelig. Takk=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå