Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Skal være dagmamma i et år (svart) og har lest litt her på nettet og snakket med folk om hvor mye man kan ta i måneden. Noen sier at man må tenke slik: kontantstøtten + det en barnehage ville ha kostet. Andre har hevet øyenbrynene og blitt helt sjokkert og synes det er altfor dyrt. Jeg bor forresten i en passelig stor by på sør-øst-landet, for jeg vet at prisene varierer veldig fra sted til sted... Hva synes dere? Hva er en grei pris?
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 nei, det synes jeg ikke var ille. flere her som har betalt opp mot 6-7000 for dagmamma hvor jeg bor.
Kahbean Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Syns prisen er grei HVIS du er tilbyr det samme som en barnehage. Hvis jeg skulle ha betalt deg den summen hadde jeg regnet med at du ordner med lunsj, frukt og drikke hver dag, et varmt måltid per uke, masse tid ute hver dag, og noen turer både i skogen, forsjellige lekeplasser og på buss litt i blant. Skal du gjør det så er prisen helt grei! Du finner jo fort ut hvis folk ikke er villig til å betale den prisen...
2 i talet Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 når vi hadde dagmamma betalt vi 30 kr timen , so når det var en mnd me masse daga betalte vi ofte 5500 kr - dette er på landet, so 4900 ser eg ikkje på som en upris - er selvfølgelig dyrare enn bh- men me dagmamma kan du sjølv bestemme når du vil ha ungen, ikkje ei fast tidsramme.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Kommer jo ann på hva prisene rundt der du bor er, ingen vits å prise seg ut av markedet, men skal heller ikke jobbe for ingenting. Prisen din tilsier jo at den egentlige kostnaden for foreldrene er på under 2000kr så det syntes jeg ikke at er ille. Jobbet mange år som dagmamma. Jeg tok 4500kr, de fleste der jeg boddde tok 4000-4200kr så jeg "mistet" noen barn sånn, men jeg hadde et fast opplegg, drev etter samme opplegg som familiebarnehage gjør (uten pedagog da for jeg var jo dagmamma.) Men er utdannet barne og ungdomsarbeider da. Og i motsetning til de billigere dagmammane så var det aldri noen som tok barnet ut eller var misfornøyde. Stort sett kom nesten alle barn jeg har tatt vare på til meg gjennom foreldrene til tidligere barn. Men husker jeg hadde ei da som ville ha barnepass 10 timer om dagen 5 dager i uka og mente ho skulle betale 2500kr per mnd. For ho hadde så dårlig råd. Ho mente helt ærlig at ho skulle ha barnepass fulltid, ja mer en normale arbeidsdager og tjene penger på det. Når jeg ikke var villig til å gå ned i pris så hun i beste prute måte at da fikk ho heller se etter annen dagmamma og ventet for å høre om jeg skulle forandre mening. Lykke til med det sa jeg bare. Man må jo bare le av det da. Det du må gjøre er å være klar på hva prisen skal innholde. Betaler du for eksempel mat og bleier? Vær også klar på hvordan du vil forme dagen. Og vær klar over at noen alltid skal prute på prisene dine, så når du har bestemt deg for en pris hold fast på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå