Gå til innhold

Til dere som har to VELDIG tette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan dette fungerer økonomisk? Hvis man blir gravid igjen i permisjons tiden, hvilke "regler" gjelder da? Får man engangsstønad når barnet blir født? For man får jo ikke jobbet nok til å opptjene seg penger slik at man får permisjons penger slik som ved forrige barn...noen som vet noe om dette???:)

Vi har lyst på to tette nemlig;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, du får permisjonspenger som ved forrige barn! To på jobben min som har vært borti nettopp dette, og de fikk nøyaktig det samme utbetalt andre gangen :-)

Skrevet

Jeg fikk akkurat det samme denne gangen som forige gang...det er 11mnd mellom mine:)

Skrevet

Foreldrepenger som du får nå regnes som inntekt på samme linje som om du hadde vært ute i full jobb, så jo - du får det samme som nå!! Kjør på ;-)

Skrevet

Men hvor tette må man ha da???

Jeg har valgt hundre prosent utbetalt nå...og da er jo permisjonstiden kortere..hvordan fungerer dette da?hmmm

Gjelder dette alle arbeidsplasser? Altså er det en "lov" :)

Skrevet

Men hvor tette må man ha da???

Jeg har valgt hundre prosent utbetalt nå...og da er jo permisjonstiden kortere..hvordan fungerer dette da?hmmm

Gjelder dette alle arbeidsplasser? Altså er det en "lov" :)

Skrevet

Ja ditta lure eg også på?

Skrevet

jeg mener hos oss så måtte vi være i jobb 6 mnd etter endt permisjon før vi fikk det igjen.. ble veldig usikker nå..

Skrevet

Foreldrepenger (altså det du får utbetalt nå i den betalte permisjonen enten rett fra NAV eller som lønn fra arbeidsgiver) gjelder som lønn. Enten du får 100% lønn eller 80% lønn.

Så du trenger ikke være i jobb igjen i 6 mndr for å få foreldrepenger igjen, med mindre du har hatt ulønnet permisjon da.

Har to tette selv og sjekket dette med NAV da jeg ble gravid med nr 2.

Skrevet

Så lenge du har hatt lønnet permisjon er det ikke noe problem. Permisjonspengene regnes som inntekt, så da får du samme beløp videre ved neste permisjon.

Skrevet

Men hvor tett må nr 1 og nr 2 være da for at dette skal gjelde?

Skrevet

d kommer jo ann på hva du er interesert i.. altså hvor tett du vil ha de.. men når du ikke får mer permisjons penger må du ut i arbeid får å tjene penger eller være sykemeldt eller arbeidsledig.. du kan ikke ha permisjon uten lønn i mellomtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...