Gå til innhold

"Når nettene blir lange.... og vonde...."


mammeladas *HØYGRAVID'

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hvordan man kan gjøre nettene mindre slitsomme?

Jeg har problemer med vondt bekken og vond korsrygg, og dette gjør seg særs gjeldende på nettene. Kan kun ligge på sidene, og da kun korte stunder av gangen. Etter 15-20 minutter begynner hoftene å verke, spesielt venstre foten verker og dovner bort. og dessuten så "knepper" det så ekkelt i bekkenet når jeg snur meg fra side til side. Bruker mye energi på å snu meg, og ikke minst på å dandere puter og dyner mellom bena etc. Holder på å bli gærn:-)

Ble tipset om en sånn spesial-pute - formet som en stor U ( ca 3 meter lang) tror den heter "Comfort you"? Noen med erfaring på denne? Den koster visst rundt 2000,- og jeg lurer på om den er vedt pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.

forhør deg om hjelpemiddler på hjelpemiddel sentralen, der låner de og inimellom leier de ut hjelpemiddler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk easyslide i senga, er et dobbelt stoff (ok, vanskelig å forklare...) som sklir friksjonsfritt under baken når du snur på deg. Så det letter vertfall en del! Snakk med det lokale hjelpemiddellageret eller kommunefysioterapeuten om du kan få låne et sånt. Ellers er silkelaken/silkepysjamas å anbefale også. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

Jeg sliter med de samme problemene,og har prøvd litt av hvert,bla en gammel ammepute,men den blir av og til for tykk.Jeg fikk et t tips av min fysioterapaut,brette en dyne dobbel 2 ggr ev teipe rundt så blir den passelig lang og passe tykk,og avlaster hele veien ned til føtterne.Har ikke prøvd det selv enda men synes det høres ok ut og ikke minst mye billigere:)))).Obs glatte polyestersateng laken,eller nattkjoler,pyjamas er supert,da svisjer man rundt som ingenting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med tempurmadrass?

 

Jeg har hatt problemer i syv år, og for fire-fem år siden kjøpte vi oss tempur overmadrass. Den natten startet min nye tidsregning. Fra å måtte ligge 15-20 min hver morgen og sette kroppen på plass igjen, spratt jeg opp første morgene, gikk på badet, startet morgenstellet, og plutselig stoppet jeg foran speilet og så på meg med selv med store øyne: "Hva skjedde der??" Ingen smerter, ryggen myk og god, og ingenting som presset mot bakre bekkenledd. Det var nesten for godt til å være sant.

 

Siden har jeg sovet godt hver eneste natt, unntatt de gangene jeg har sovet andre steder enn i min egen seng. Det er nesten med sorg jeg drar på ferie. :-)

 

Jeg vet at man kan låne en tempurmadrass på enkelte helsekostbutikker for noen netter, for det er en ganske dyr investering å ta før man vet om det hjelper. Jeg tror også at hjelpemiddelsentralen kan være behjelpelig med å låne ut. Det kan være lurt å sjekke de.

 

Mange har rynket på nesen når jeg sa at vi brukte 7.000,- på to overmadrasser av tempur. Når jeg spurte hva de brukte av kroner og tid på sofaen, og hvor mye det har hjulpet på deres livskvalitet, så har det blitt stille. Og nå er jeg gravid med nr to, i uke 18, har vært sykemeldt fra første dag, men jeg sover fortsatt som en engel om natten. Og takk og pris for det, for uten nattesøvnen er ikke jeg særlig hyggelig å være med.

 

Jeg har til og med fått bekreftet at de har tempur på det sykehuset jeg skal føde. Og vel og bra er det, for ellers hadde jeg kommet med min egen madrass under armen. HAHA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...