rytme Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 jeg er 6 uker på vei og noen dager... før jeg bl gravid trente jeg karate. men jeg hadde ikke trent så mye i det siste og føler meg ikke i spesielt god form liksom. jeg vil selvfølgelig ikke gå tilbake til karaten, men tenkte jeg kunne trene på en annen måte.. er bare redd for at det skal bli for mye belastning eller noe. jeg liker tanken med å gå på svømming, men jeg er 19 og da blir det enten familiebading og bare masse unger som løper og hopper og plasker eller sånn svømmng for de eldre liksom:P dessuten er det kanskje litt kjedelig alene? hvordan holder dere dere i form?
tinemor82 Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Jeg trener på treningssenter, spinning og vekter. I tillegg går jeg mye. Ikke langt på vei jeg (5uker), men har alltid trent masse og fortsetter med det så legne jeg orker. Passer mer på pulsen nå, og løfter litt lettere og tar heller fler repetisjoner med vektene. Hva med å finne noen å gå raskte turer med, eventuelt jogge lett? Og styrkeøvelser kan du ta på gulvet hjemme. Eventuelt kan du jo melde deg inn på en treningssenter. De har ofte dyktige folk der som kan hjelpe deg med program... Kos deg med graviditeten og aktiviteten
rytme Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2008 takk! jeg tror at et treningssenter blir for dyrt for meg, dessverre. men har lette vekter hjemme og har trent det før så det er helt trygt å fortsette med da? selv om jeg ikke har løftet noe særlig det siste året? har bare hørt at gravide skal passe seg med løfting, men jeg har jo hørt alt mulig:P hva med dansing? helt safe? sånn hiphop eller noe med litt fart i? eller blir det for mye hopping?
Gil Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Jeg skal i hvert fall begynne å danse igjen når kvalmen har gitt seg. Jeg prøver bare å lytte til kroppens signalser...den pleier å være ganske fantastisk sånn. Gir ganske greie tilbakemeldinger hvis man tar i litt for hardt. Etter hvert blir nok hopping ubehagelig, men man kan jo "bounse" mer enn man hopper i hip-hop. Lykke til. Håper jeg óg får begynt igjen snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå