Gå til innhold

Faddere til nr 2...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Valgte søsken(2 onkler og 1 tante) som fadder til 1.mann. Er det vanlig å ha de samme fadderne til 2.mann eller velger man noen andre?? Venner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er vanlig at man velger noen annen til andre mann ja. vi tenker selv ¨på dette, men det er søren meg ikke enkelt.

Skrevet

Jeg har aldri skjønt hvorfor noen velger familiemedlemmer til faddere. De har jo allerede en rolle i barnets liv, som tante eller onkel f.eks. Jeg og min mann valgte to faddere hver til sistemann, og da valgte han søsteren sin som den ene. Jeg fortalte hva jeg mente om det, og han var for så vidt enig, men trodde kanskje hun ville bli fornærma hvis hun ikke ble spurt.

Skrevet

Hos oss er det vanlig med noen andre som faddere, enn de som er faddere til tidligere barn. Enten familiemedlemmer eller venner.

Skrevet

Faddere til nr 1:

Min bror og hans søster

Faddere til nr 2:

Min søster og hans bror(tror vi da)

Hvis vi ikke hadde hatt så mange å ta av, så hadde vi nok valgt de samme til nr to. Behøver overhode ikke velge nye.

For meg er det uaktuellt å velge noe annet enn familie. Det vil være mer naturlig for barnet å ha kontakt med familie, enn venner av foreldrene. Har sett alt for mange venner som blir "borte" etterhvert som tiden går, ellers er det ikke naturlig for barnet og fadderen å ha kontakt når barnet blir større. Vennene mine er en viktig del i mitt liv, men ikke nødvendigvis for mine barn.

Skrevet

Enig. Blir helt feil for meg å velge venner. da må det i så fall være en barndomsvenn som jeg "alltid" vil ha der. Ble spurt om å være fadder til et vennepar. Vi sa ja, men jeg følte det var helt feil. Den ny kjæresten til en gammel kamerat av samboeren hadde jeg kjent i 1 års tid. Vi har liten til ingen kontakt i dag... Hun er sikkert kjempefornærmet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...