Heaven har født::) Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Etter grov og massiv vold fra x`n i 18 mnd, endte jeg til slutt opp med hjerneskader, og innvaliditetsgrad på 29 %. Nå har jeg klart å ta en utdanning innen helsevesenet,og skal straks begynne å søke jobb. Lurer litt på hvordan jeg skal gå frem i og med at jeg har den invaliditetsgraden. Klarer jeg å jobbe 100% er det flott. Men så syntes jeg det er såååå skummelt også, fordi denne hjerneskaden går på flere omeråder, deriblandt hukommelse. Tenk om jeg gjør en feil som kan få store fatale konsekvenser for pasienten?? Gruer meg nesten til å søke jobb pga dette. Hva har jeg f.eks krav på med den innvaliditetsgraden? Kan jeg jobbe 71% og nav utbetaler 29%?? mener jeg har hørt noe om det. Vet ikke helt hva jeg skal spørre etter ,når det gjelder dette. Noe med erfaring og viten om dette??
Reveenka Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Leit å høre om det eksen din har gjort mot deg! Når det gjelder det med jobb, syns jeg du skal ta det opp med fastlegen din, som sikkert kjenner trygdesystemet og vet hvem du skal snakke med og hvor du skal henvende deg. Lykke til! c",)
* 5 om dagen * Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 ja, jeg mener at du kan jobbe de 71% uten at det skal gå utover dine 29 prosent uføre.Du kan også jobbe opptil 1G, uten at det går utover uføre.Men nå er jeg litt usikker på om det er ved minst 50 % uføre eller mere. Jeg ville ha tatt kontakt med ditt lokale nav kontor ,og snakke med en rådgiver. Jeg føler selv at det er fryktelig vanskelig å få uføre, men er fryktelig fort gjort å miste en, om du ikke passer på inntekten.Men må ikke glemme å si at du må ha vært ufør 1 år, før du kan tjene opp til 1 G.( på siden av det jeg nevnte i stad ) Lykke til...
Heaven har født::) Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2008 Tusen takk for svar. Ta en tlf til nav i morgen så jeg får klarlagt dette jeg. Greit å vite hva vi skal forholde oss til m tanke på barnehageplass, jobb, osv osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå