Ms.Smith Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Hvis jeg har 28 dagers syklus, teller jeg da 14 dager fra siste mens første dag? Eller er det 14 dager fra siste mens siste dag? Sluttet på pillen for ikke så lenge siden, og hadde mye slim i går og forgårs, men er kun en uke siden siste mens dag, og da stemmer ikke det i henhold til den såkalte syklusen... Skjønner?? Ble mye styr. hehe...
Babyønske �� Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Man sier som oftest at eggløsningen er 14 dager (+/- et par dager) FØR mensen.I noen tilfeller vil det da bli på dag 14 i syklusen, men ikke alltid, det kommer an på sykluslengden. Man regner i såfall fra første dag i mens.
Tuttelure Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 du teller 14 dager fra første dag i neste IKM. eller ettersom du har en 28 dagers syklus, så kan du jo også telle 14 fra fra første dag i siste mens. El-slimet kommer gjerne noen dager før EL. på babyverden.no, kan du legge inn info om første dag i siste mens, og sykluslengde, så kommer det opp info om fruktbar periode og el:)
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Da teller du 14 dager fra siste mens første dag. Men man trenger ikke nødvendigvis ha EL 14 dager før kommende mens. Alt fra 10-18 dager før mens er normalt. Så da kan det jo hende at du har EL tidligere enn du tror og at du har en lang lutealfase. Anbefaler temping og /eller EL-testing:)
Ms.Smith Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2008 Tusen takk! Godt med en bra side med kloke mennesker Takk takk takk!
Ms.Smith Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2008 Oj! I følge kalenderen har jeg jo faktisk eggløsning no!! Synd mannen er ute men de lever vel en tid de spermiene som allerede er der?
babygullz <3 vilde Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 hvis du har 28 dagers syklus, så er d jo 14 dager uansett om d er fremover eller bakover, vel? Men, jeg er nesten sikker på d skal være 14-16 dager FØR mensen.. håper du finner el da=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå