YvonneNicole Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Hei hei alle sammen ) Har termin 2 oktober med mitt første barn,uff tror aldri jeg har vært såååå glad men allikevel så redd noen gang ( Men hvordan kommer man seg i gjennom de 3-4 første mnd uten å bli gal av tanker om at noe skal gå galt,uff ( Noen som har noen gode råd? ) YvonneNicole
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Hei Noen forslag fra meg: - Fokusere på det positive. - Ikke lese alle(helst ingen?) innlegg/artikler om SA, MA etc. - Ikke henge seg opp i hva som har skjedd med andre, det trenger ikke å skje deg! - Lese solskinnshistorier, glad-nyheter. - Lese koselige bøker, underholdende magasiner. - Begynne med en ny hobby hvis mulig (feks perler, maling, tegning etc). - Følge med på en spennende tv-serie hvis mulig, se gode filmer. - Fokusere på de som det har gått bra med (finnes narkomane som har født helt friske babyer). - Prate med jordmor, lege, partner, familie om det som plager deg - få luftet tankene litt og letta på trykket Og sist, men ikke minst: Ta vare på deg selv, stelle med deg selv og gjøre det du kan for at det skal gå bra (ikke røyk/alko osv). Lykkeønskninger og full forståelse fra Ann
angel-li Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Hei! Gratulerer da! Jeg synes du skal glede deg over graviditeten. Jeg hadde en spontan abort i desember. Det var en tøff tid men når jeg blir gravid igjen skal jeg glede meg over det! Ikke ta sorgene på forskudd. Skjer det så skjer det. Er ingenting ingen kan gjøre noe med uannnsett. Er kroppens måte å rydde opp i når noe går galt . Lykke til!
Gjest Tallulah Bankhead Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Jeg er helt enig med angel-li. Jeg har hatt en SA og en MA, og synes at vi klarte oss greit gjennom det sammen. Det er veldig viktig å ikke ta sorgene på forskudd, men være åpen for at hva som helst kan skje. Hvis man har denne instillingen så går ventetiden så mye lettere, synes jeg. Det nytter ikke å stritte mot, uansett hva som skjer. Jo lettere man aksepterer det, jo lettere er det å innse at det ikke er verdens undergang om noe galt skulle skje. Og det går vanligvis greit dor de fleste. Jeg krysser fingrene for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå