Gå til innhold

TESTET OSS BEGGE TO!HVA NÅ????

Anbefalte innlegg

Skrevet

og alt var som det skulle være.men har prøvd i over et år nå...hva da????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

berre å prøve videre da sikkert. prøvd vitaminer? te? elle noe? prøvd å bli spåd for å se hva di har å si?

Skrevet

ikke prøvd så mye.kjøpte folsyre tabletter for ikke så lenge siden,men har ikke vært så flink å ta de....har vel ikke helt troen...

Skrevet

folsyre tar man jo bare i tilfelle at man har blitt gravid.. og skal ta det i det helst i første trimester for å unngå nevralrørskader hos fosteret.. slik at det lukker seg.

c-vit, omega-3, multivitamin, f.eks:) e-vitamin blant annet kan øke fruktbarheten til han

sjekk ut tips-sida, og kjerringråd:)!

Skrevet

Folsyre hjelper ikke for å bli gravid. Det skal være forebyggende på bla ryggmargsbrokk.

Men vitaminer som B(spes B6), E, og C vitamin, samt omega 3 kan være lurt å ta. Jeg ville også prøvt alternativ behandling, f eks akupunktur el soneterapi, evt homøpati.

Disse behandler og ser kroppen på en helt annen måte en tradisjonell skolemedisin. De behandler kroppen som helhet, og kan ofte avdekke ting som aldri blir lagt vekt på hos legene, men som kan være avgjørende for å bli gravid. Det kan f eks være hormonbalanse, forhold i livmor, blokkeringer mm. Let litt på nettet så vil du finne mer info. Hadde jeg vært deg hadde jeg virkelig prøvd dette. Det vil hvertfall ikke gjøre vondt verre

Skrevet

var vel det jeg fant ut..at det ikke skulle hjelpe.snakket med gynekologen og hun skulle skrive ut en resept på noen hormontabletter....

Skrevet

jeg tar folat i tilfelle jeg skulle bli gravid ..det skal du jo begynne på en mnd FØR du blir gravid... ville bare si det selv om dere sikkert vet det..

Skrevet

Folat KAN hjelpe noen å bli gravide...men da kun hvis man har mangel på folat som også er veldig vanlig blant kvinner....Ofte kommer jernmangel og folatmangel sammen og da blir man ikke gravid uansett hvos mye man prøver...

Her er en nyttig link:

http://www.helseogkost.no/nettbutikk/kvinner_spesielt/fruktbarhet

Fant dette da jeg surfet litt rundt på nettet idag :

Hvis du planlegger å bli gravid eller eventuelt nettopp har blitt det, er det viktig å tenke litt ekstra på hva du putter i munnen. Kroppen din trenger selvsagt mat og drikke som ellers, men du kan ofte få et bedre svangerskap hvis du er litt mer oppmerksom på hva slags mat og hva slags drikke du får i deg. I tillegg er det en del kosttilskudd som kan være gunstige for deg.

Fint for fruktbarheten

Nyere forskning har vist at fosterets helse i stor grad avhenger av eggets og sædcellenes kvalitet, og det betyr at det du og partneren din spiser og drikker før du blir gravid også har stor betydning.

Aller første bud: Hvis du røyker, er dette en av de aller beste grunnene til å slutte. (Tips: Akupunktur er som oftest effektivt hvis du trenger ekstra hjelp til å stumpe røyken for godt.)

Deretter bør du begrense inntaket av alkohol og gatekjøkkenmat. Alkohol kan redusere eggkvaliteten og de fettrike menyene fra gatekjøkkenet gjør deg heller ikke mer fruktbar – snarere tvert imot.

Øk inntaket av friske grønnsaker og fersk frukt. 5 om dagen er egentlig for lite – du kan gjerne spise 10 om dagen når du ønsker å bli gravid.

I tillegg er det nødvendig at kroppen får nok folsyre (også kalt folat) også før du blir gravid. Nye anbefalinger er 400 mcg daglig i minst 3 måneder før unnfangelsen og i minst 3 måneder etter. Mat med høyt innhold av folsyre: purre, brokkoli, grønnkål, spinat, asparges, salat, mais, kikerter, rødbeter, bønnespirer, avokado og fullkornprodukter.

Klarer du ikke å spise nok frukt og grønt, kan du spe på med et kosttilskudd. Du kan gjerne bruke Multivitamin til gravide også før du blir gravid.

Dessuten er det gunstig å spise mer fet fisk som tunfisk, makrell, laks og sild. Bruker du lite fet fisk, er det lurt å sikre seg med et kosttilskudd av fiskeolje.

Har dere prøvd å få barn lenge uten å lykkes, kan det være mange årsaker til det. Stress kan faktisk føre til infertilitet hos både kvinner og menn. Hvis du er stresset, kan du ha god nytte av kosttilskudd som Super B antistress, Magnesium og Chisandra – dessuten kan du kanskje trenge et beroligende blått eller grønt fargebad. Les for øvrig mer om stresshåndtering her.

Innen naturmedisin er det flere tilskudd som er kjent for å øke fruktbarheten og potensen:

- Damiana (for både menn og kvinner)

- Dong Quai (hormonbalanserende for kvinner)

- Dvergpalme (for menn)

- Kinesisk Balanse-te (hormonbalanserende for både kvinner og menn, må kun brukes før graviditeten)

I tillegg kan det være gunstig for forplantningsevnen å få til litt mer bevegelse i hverdagen.

Det kan også hjelpe hvis du og partneren din gjør hyggelige ting, har det gøy sammen og har sex regelmessig uten å tenke så mye på at dere ønsker å få barn.

Skrevet

Når man planlegger ein graviditet,er det lurt å beggynne på Folat samtidig

Skrevet

Har du tatt Lap eller HCG for å sjekke at egglederne er åpne, og hysteroscopi for å sjekke at forholdene i livmoren er bra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...