Gå til innhold

Hordan er deres hverdag det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synnes min er helt forferdelig og lurte på om dere hadde noen tips som gjør det lettere for meg i hverdagen...

Får aldri tid til å lage mat, aldri tid til barnemitt så mye som jeg ønsker og når jeg først har fri så er jeg så sliten at jeg ikke orker å finne på noe serlig med barnet mitt:( litt dumt at det har blitt sånn, vi som hadde et så fint forhold før, men nå er jeg bare sur og grinette:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva driver du på med siden du ikke har tid til dette om jeg får spørre?

Skrevet

Jeg jobber og så jeg kan forsørge barne mitt, hun/han er ganske krevende så det blir ikke mye tid til matlaging!! og jeg lager ikke pose mat eller boks mat, barne mitt fortjener virkelig noe annet enn det!

Skrevet

hei.. hva m å planlegge uken litt bedre.. planlegge hva du skal ha til middag hele uka og ta all handlingen en dag.. jeg synes selv det går badre vist jeg har en plan og holder meg til den.. vist jeg kjenner jeg er veldig sliten, tar jeg hensyn til det ( legger meg i badekaret, slenger meg på sofaen om kvelden ( selv om det er noe jeg burde gjort) det er viktig å hente seg selv inn igjen! pass på deg selv....

Skrevet

Hva med å ta dere en halv brødskive hver med en gang dere er innenfor døren, og så litt senere lage mat sammen? Dersom barnet er over 2 år, så kan det jo ta ut matvarer av kjøleskapet hvis det står på en krakk, røre sammen ting osv?

Skrevet

Barnet ditt har nok ikke vondt av pose og boksmat en gang i blant hvis h*n får være mer med moren sin!!!

Hvis ikke kan du f.eks. lage middager og fryse ned..

Skrevet

Skjønner godt korleis du føler det. Synest eg ikkje får tid til noe når ungene er her. Men det er enkelte ting som gjer dagen litt enklere.

* Planlegger middag for heile uka og skirver nøyaktig handlelista.

* Handler mandag og fredag. Helst før eg henter ungene.

* Gjer klar middag kvelden før. Dvs. skreller poteter, skjærer opp grønnsaker m.m.

* Steiker kjøttdeig og skjærer opp kyllingfileet før den fryses. (Går fortere å lage det til middag.)

*Ungene har faste ting dei skal gjera: Henga opp yttertøy, rydda etter dei har spist, rydda bort leker osv.

* Av og til blir det lettvindt middag, og slett fordi eg trenger heller tid med ungene, eller eg lager middag til kvelds.

* Vasker badet mens ungene bader.

* Vasker kjøkkenet mens ungene spiser kvelds.

* Legger sammen klær mens eg ser barnetv med ungene.

Merker at alle småting hjelper litt, men viktigast av alt er at eg skjønner eg ikkje kan sitte oppe og sjå tv heile kvelden. Av og til må eg legge meg 21.30, rett og slett for at eg skal ha nok energi til ungene.

Skrevet

Tror det vil være slik hos de fleste innimellom.

Men du har fått mange gode tips her som hjelper.

Her i huset er vi hjemme ca 1600 på hverdager, og da har hun nettopp spist frukt i barnehagen. Så jeg lager middag mens hun ser på barnetv. Mens middagen koker/står i ovnen så rydder jeg vekk ting og tang som flyter og setter på en maskin med klær.

Etter middag så leker hun litt på rommet sitt alene, mens jeg rydder vekk maten og tørker av kjøkkenbenken/bordet.

Når hun har lagt seg, så henger jeg opp klæra og gjør lekser.

Heldigvis har jeg en unge som legger seg fint kl 7, og etter at vi har lest sammen så leser hun litt selv og hører på musikk/eventyr. Så jeg får hele kvelden til å gjøre det som trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...