Gå til innhold

Wow. Jeg er gravid.

Anbefalte innlegg

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Jeg har fremdeles ikke forstått det helt.

Dette er vårt tredje svangeskap, men de to første endte i en BO. og en MA. Vi mistet sist i juli, og begynte da på utredning. Det kan forresten kanskje være greit at jeg nevner at vi bor i USA, for det kan nok være enkelt nasjonale forskjeller her.

Da vi mistet sist ble det oppdaget på vår første svangerskapskontroll i uke 12. Vi hadde allerede fått se hjertet hennes slå i uke 8, så vi hadde begynt å slappe av og tro at dette ville gå bra. Sjokket var derfor stort da legen ikke fant hjertelyden, og det viste seg at hun hadde sluttet å leve i uke 8+6. Fosteret ble undersøkt og det viste seg å være kvinnelig og uten genefeil. Utredningen tydet på at det under en tretimers flytur antakligvis dannet seg en blodpropp i morkaka, og at dette er grunnen til at det gikk galt. I november fikk vi klarsignal om at vi kunne begynne å prøve igjen, og vi ble gravide i tredje pp..

Siden jeg har hatt en cyste denne måneden så antok jeg at det var derfor mensen uteble. Jeg skulle bare ta en test for å få mannen min til å slutte å mase om det i dag morges, så derfor ble sjokket stort når jeg hørte ham gauke " Du er gravid! Du er gravid!" inne fra badet.

Nå håper jeg at det går bra denne gangen, slik at vi endelig kan få det barnet vi har lengtet etter så lenge.

(Beklager at dette ble langt, men jeg måtte liksom fortelle hele historien, og dessuten er jeg så glad.)

Klem fra april d./

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!

Krysser fingrene for at det går bra denne gangen!!

Skrevet

Gratulerer så mye.. Dere har vært gjennom mye og nå fortjener dere at babyen kommer til dere utpå høsten... Lykke til...

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Tusen, tusen takk, Snart4barn og Snart3. Jeg får drysse litt av dette berømmelige babystøvet her, så kanskje dere kommer etter snart!

(Sprinkle sprinkle.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Jeg vet ikke hvordan man drysser slikt støv, så det får holde. He he.)

Skrevet

Så trist å høre om alt du har vært igjennom. Gratulerer sååå mye med ny spire, krysser fingrene for at det går bra denne gangen:)

Skrevet

Gratulerer!!!! Du må bare passe på slik at det ikke blir en liten pike som ELSKER Paris Hilton over alt på jord :) Hehe...

Skrevet

Gratulerer så mye :-) Håper virkelig det går fint denne gangen, dere får vel god oppfølging :-)

Masse lykke til (",)

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Tusen takk for alle lykkeønskninger!

Ja, vi får god oppfølging videre, og skal treffe spesialisten to ganger per uke.

Turb,- det blir null rosa og fotball fem ganger i uka om det er ei jente der inne, for her skal det ikke ruges på noe Paris Hilton-monster, nei. He he.

Jeg håper dere snart blir deres tur også. Jeg venter utålmodig inne på 1. trimester, så kom snart etter! :-)

Skrevet

Gratulerer!

jeg skal fly til usa nå i februar (vet ikke enda om jeg er gravid, og må teste mens jeg er der borte) har du forslag til en bra test som jeg kan ta? regner med de ikke har de samme testene som her? (clearblue?)

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Hei!

Så morsomt at du skal til USA! Det er herlig å være nordmann i USA nå som dollaren er så lav. Hvilken by skal dere besøke?

Jeg brukte ClearBlue Digital, og er veldig fornøyd med den. På drugstores som CVS, Duane Reade og Walgreens selger de vanligvis pakker med en eller to tester samt en bonustest. Innimellom har de skikkelige gode tilbud med flere i pakken uten at det koster noe mer.

Jeg håper du er gravid, og krysser fingrene for det.

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Og takk for gratulasjonen! (Er det for tidlig å skylde på ammetåke? He he.)

Skrevet

hehe, nei ammetåka kan du bruke som unnskyldning fra dag1 i svangerskapet og i flere år fremover ;D jeg er fortsatt litt svimete, og sønnen min er flere år gammel !! :D meget langvarig ammetåke...hehe

Vi skal til DisneyWorld i Florida, og til Miami :) gleder oss veldig! Skal bli deilig med sol og sommer. :)

Takk for tipset! Skal sjekke drugstore når jeg er komt vel frem.

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Så herlig med tur til Florida nå! Vi var på South Beach i januar i fjor, og temperaturen var helt perfekt både i lufta og vannet! Heldiggris!

Da begynner jeg med voldsom ammetåke med en gang! Takk for tipset! He he.

Kos deg i drugstoren! De har så mye rart der at 2-3 timer kan forsvinne fort.

Jeg håper dere får en herlig ferie! Gi beskjed om du trenger flere tips. Du finner meg på 1. trimester. :-)

Skrevet

Gratulerer=)

Jeg fikk også nettop positv test, etter 20 pp=)

Håper spiren klorer seg fast, og at dere får en lykkelig tid fremover=)

Skrevet

Gratulerer så mye! Håper den sitter!.Høres kjekt ut å bo i USA, har alltid hatt lyst til det egentlig.... :-)

Skrevet

Gratulerer så mye!! Håper spiren din holder seg fast! :)

Skrevet

Så kjempeflott da :) Vel fortjent. Vi får krysse fingre for at alle gode ting er tre :)

Gratulerer så masse og masse lykke til :)

Klem

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Tusen takk for alle gratulasjoner og lykkeønskninger! Jeg blir helt rørt her jeg sitter.

babygullz: Gratulerer så mye med din graviditet! Vi sees inne på 1. trimester! :-)

Pumpkin79: Det er lett å ha det veldig behaglig her i USA, men Norge er så mye enklere og mer rettferdig på mange måter. Jeg setter stor pris på trauste Norge etter noen år her borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...