Gjest Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Det startet med brunlig utflor søndag morgen. Ikke noe mer igjen før mandag morgen med brunlig utflod. Litt utpå ettermiddagen begynte jeg å blø. Ikke mye, og ikke noe nevneverdige smerter. Var stortsett bare på papiret. Ringte til legen kl 8 i dag tidlig og fikk komme med en gang. Han sendte oss videre til UL på sykehuset. Der kunne de konstantere at spiren hadde vokst fra 6 mm til 12 mm siden UL 16. januar. Jeg spurte om han kunne se hjertet slå. Han fant hjertet og sa at alt i orden, men jeg kunne ikke se at det slo. Vel hjemme og litt utpå ettermiddagen blør jeg fortsatt litt. Er ikke helt rolig. Noen som kan berolige meg litt med egne erfaringer? Skulle få komme tilbake på kontrolltime 19. februar, men det er jo leeeenge til.
* vannmamma * Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Det er ganske vanlig å blø eller ha brunlig utflod i svangerskapet. Ikke rart man blir redd, men altså ofte normalt. Jeg hadde tilsvarende opplevelse som deg da jeg var i 11. uke forrige gang jeg var gravid. Ble selvsagt skrekkslagen selv om jeg visste at det er normal. Slo meg ikke til ro før jeg fikk tatt UL på sykehuset samme dag. Stol på legen! UL-bildet er jo ofte grøtete for oss som ikke ser på dette så ofte. Legene gjør det hele tiden og vet hva de skal se etter! Slapp av og se heller fram til neste UL. Lykke til. :-)
WildPrincess Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Hei Blødnigner er skummelt... jeg vet. Har selv hatt en MA (uten blødninger) og i forrige uke fikk jeg blødninger. Var livredd som deg og kom rett inn på UL der jeg fikk se et hjerte banke Ikke så lett å se om ikke gynokologen hadde pekt og forklart, hun jeg hadde var veldig flink. I etterkant har jeg funnet ut at blødninger er MYE mer vanlig enn jeg trodde. Det er mange som blør og som det går bra med. Selv har jeg vært veldig forsiktig og tatt det med ro. Hun jeg hadde som gynokolog sist var den første som sa til meg at det var greit å være redd og at jeg nok kom til å være det hele tiden... Så istedenfor å prøve å fortrenge frykten så har jeg begynnt å lære å leve med den uten at jeg blir spist helt opp... Lykke til Klem
juli2011spire:) Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 hvor mye har dere blødd? jeg begynte med brunaktig utflod i går, som har gått over til mørk rødt blod nå.. kommer ganske mye når jeg tørker meg, og har vært endel så jeg måtte ta på bind på dagen i dag... men akkurat nå kan jeg vel egentlig "gå over " til innlegg igjen istede for bind...
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Når jeg hadde min SA i desember blødde jeg fra 18.Desember-26.Desember. Det hele startet med ganske lys-rosa utflod, gikk over til brun litt slimete utflod. Jeg ringte til legen etter 1 hel dag med litt blodig utflod. Fikk komme inn til UL og der kunne de konstantere at fostersekken var der men at fosteret var vekk. Det skjer veldig ofte med 1 gangs gravide. Men det jeg merket meg var at de neste dagene så kom blodet i små røde klomper(hinner med blod utpå).Noen små og noen man la merke til. Den 23.Desember kom fosterhinnen ut, noe man rett å slett legger merke til om det skjer etter uke 5. På størrelse me en tommelfinger,en hinne som er ganske fast. Men om man bare blør lett og ikke føler noe smerte så er mest sannsynlig alt i orden. Jeg kan bare si at når man mister så merker man det. Om man stresser og er nervøs merker kroppen dette.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Takk for varme ord Hvor lenge blødde du? Hvis jeg tar med søndag, så har jeg blødd 4 dager i strekk. Er fortsatt ikke så mye, men nok til at jeg fortsatt går rundt og engster meg Skal prøve å legge meg på sofaen med en bok for å få tiden til å gå. Har ikke lyst til å være for mye i bevegelse nå.
bratt Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Jeg blødde i uke 4, og da som du sier litt og mest på papiret og skifte mellom brunt og rødt. Jeg klarte meg hele den uken med bare å bruke truseinnlegg. Fikk da målt HCG nivået som steg fint og slappet av med det. I uke 10+6 begynte jeg og foss blø, ingen smerter ingen forvarsel og bare masse blod. Fikk time hos legen 2 timer etter jeg begynte å blø,og fikk da se begge tvillingene mine i god behold der inne på UL. Legen sa at hos meg var grunnen at morkaken låg over livmorhalsen og at det var grunnen til blødningen. Så forstår deg godt du er redd, men det er mer vanlig enn jeg trodde å blø litt i svangerskapet, og de som jeg kjenner som har mistet sier de har en kraftig mens med store smerter om de er i uke 10-12 og begynner å blør og det er en SA. Du kan og slå deg til ro når du har sett på UL at alt er bra, når blødningern kommer har oftes fosteret vært dødt noen uker, så blør du og har sett at alt er bra med den lille, kan du etter hva jeg tror slappe av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå