Gå til innhold

Selma Oleanna - liker dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun heter jo bare Selma, men jeg er blitt så glad i Oleanna........låter det bra eller fælt sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, du spør jeg svarer. Nei.... Liker ikke navn som høres hjemmesnekra ut desverre. 4 stavelser er dessuten altfor mye i tillegg til de 2 hun allerede har i fornavnet.

Skrevet

Fo meg er det et sånn typisk eldgamledager-navn hvor de ikke fikk flere gutter og så måtte de kalle opp bestefar Ole og Bestemor Anna på en gang...

Skrevet

Ja - jeg vet mange synes det........kommer litt ann på hvordan en uttaler det......Jeg synes det er veldig fint - men ser det at det kan bli litt mye navn!

Skrevet

spesielt,litt både og her...må smake litt på det liksom...

men hun kan jo ha begge navnene,men bare bruke selma..

Skrevet

2 much ja..

Skrevet

selma er så pent i seg selv, trenger ikke mer.-)

Skrevet

nope.. likte det ikke....

Skrevet

Synes begge navnene er flott navn, men synes det ene slår det andre i hjel når de blir satt sammen!

Skrevet

Litt tungt er det... Men har to fadderbarn som slike type navn, og har lært meg å like det på et slags vis.

Synes Oleanna er et fint navn jeg, men blir langt/tungt å si i det daglige.

Skrevet

Synes det var kjempenydelig. Selma er veldig fint alene, men synes Oleanna er kjempefint som mellomnavn.

Skrevet

Synes Selma Oleanna blir litt vel mye, men veldig pene navn hver for seg. Liker forøvrig Olianna bedre enn Oleanna. Synes det er lettere.

Skrevet

Jeg synes det blir for mye med begge,. Selv hadde jeg veldig lyst å kalle datteren vår Olianna ( etter min oldemor som het Oleanna ), men samboer nektet! Ville ikke ha noe navn som sluttet med -anna.

(Han hadde en fæl gammel tante som het Anna.)

Selma er jo også et fint navn, men som sagt - jeg synes ikke de passet sammen...

Skrevet

Selma er finest aleine synes jeg. Men Oleanna er fint det å..

Skrevet

Hmm....? Veit ikke helt jeg...Griner litt på nesa av sånne navn jeg..Men jeg er kansje litt mer kjedelig og gammeldags når det gjelder navn.... De navnene der er nok fra litt gammelt av vel og merke, men syns ikke de skal kobles sammen....

Skrevet

Hei.. Lurer bare på hvor du har navnet fra?

(er ganske skjeldent).

Jenta vår har Oliana (uttales mer som Oliaana) som mellomnavn og er oppkalt etter noen x ganger tippoldemødre tilbake fra sent på 1700 tallet.

Litt interessant dette med navn :-)

Skrevet

Syntes det er fint, men lettere med i og en n enn e og to n'er føler jeg, det blir fort litt "tungt".

Skrevet

Liker Selma, synes Oleanna er litt rart. Kombinasjonen synes jeg ble altfor mye.

Uansett, navnene vi gir våre barn er veldig pesonlig. Det er det du liker og er glad i som betyr noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...