Gå til innhold

Hvem av dere er sykmeldte i graviditeten, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 6 mnd på vei, og begynner å bli ganske sliten,,,, Tror ikke jeg klarer å holde ut helt fram men...det var denne samvittigheten da,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg, med begge to etter 10-12 uker pga ekstrem søvnløshet.

Skrevet

Jeg er :-( Ville mye heller vært på jobb!

Har vært sykemeldt siden uke 7 og er i uke 12 nå.. Er sykemeldt pga oppkast/kvalme og dertil vektnedgang.

Skrevet

jeg ble sykemeldt i 6 uker før termin pga høyt blodtrykk og jeg følte meg sliten og utmattet...

snakk med legen din du, man skal høre på kroppen sin når man går gravid=)

Skrevet

Jeg var 100% sykmeldt i starten pga ekstrem kvalme så gikk jeg over i 50% i midten og til slutt ble det 100% igjen pga kvalme og at jeg var sliten.

Det å være gravid er ikke bare en kul på magen, det kan være ganske slitsomt. Det var pga dårlig samvittighet jeg bare var 50% sykmeldt i midten. Men jeg har bestemt meg for at blir jeg så dårlig neste gang jeg er gravid så skal jeg være 100% sykmeldt så lenge jeg er dårlig.

Det kommer en tid etterpå som du må være i topp form til, derfor er det veldig dumt å slite seg ut i tiden før fødsel.

Skrevet

Jeg var sykemeldt de fire første mnd pga ekstrem kvalme - lå i senga med øynene igjen og håpet at det skulle gå over......kastet opp og vekten raste. Etter fire mnd tenkte jeg at jeg måtte forsøke å jobbe litt, og se om jeg kunne "glemme" kvalmen litt...... og sånn gikk det også. Jeg "glemmer" det litt når jeg jobber - nå begynner det å toppe seg med bekkenløshet - men er 32 uker pluss på vei så det er vel som forventet. Jeg antar jeg ikke holder helt i mål - men det skal ikke være langt unna. Har to barn fra før så det er nok å henge fingrene i her hjemme også.....

Skrevet

Har vært sykemeldt store deler av alle 3 svangerskapene pga. kraftig bekkenløsning.

Men artig med den samvittigheten, den fortsatte å plage meg selvom jeg gik rundt på krykker og klarte ikke å gå ut av huset...

hehe...

Skrevet

100 % fra 4. måned pga. bekkenløsning. Det var umulig å fungere i jobben.

Skikkelig kjedelig, helt pyton å bare henge hjemme.

Skrevet

Jeg var sykmeldt siste 3 mndr pga sterke kynnere.. Driiiitkjedelig :-(

Skrevet

Ble sykemeldt 100% i går pga bekkenløsning..... :( Er 22 uker på vei.

Skrevet

Ble sykemeldt begge gangene da jeg var ca5mnd på vei, pga beggenløsning og smerter i magen.

Skrevet

Jeg er i permisjon ennå,og skal egentlig begynne å jobbe neste uke. Men blir mest sannsynlig sykemeldt pga oppkast/kvalme. Jobber med mat så det er dårlig kombinasjon selv om det ikke er smittsomt. Var sykemeldt fra uke 6 med førstemann pga det samme, og var det til jeg gikk ut i perm.

Skrevet

Ble 50% sykmeldt i uke 17 pga bekkenløsning. Og uke 20 ble jeg satt over på svangerskapspenger siden arb giver ikke kunne tilrettelegge for meg, ettersom bl bare ble verre. (mye gåing, ståing, tunge løft og et par andre ting som jeg ikke kunne utføre lenger)

Hadde super dårlig samvittighet selv så jeg forstår deg godt, men det er nok viktigere å tenke på deg selv nå. Kanskje du kan sykmelde deg redusert i første omgang..??

Skrevet

Var sykemeldt pga bekkenløsning og at det ikke var mulig å tilretteleggge arbeidet, men fikk tilslutt innvilget sv.penger. Ble sykemeldt allerede i uke 8.

Skrevet

Jeg jobba en gang over termin, og den andre gangen i 80%. De var flinke til å tilrettelegge alt arbeid, og jeg gjorde nesten bare kontorarbeid på slutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...