Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 VI gikk inn 19.15 for å sove. Hun la seg fint ned Mamma sitter ved døra sa jeg og hun svarte ja. Og der sat jeg i 15 min, da sovnet hun. Hun lå nede hele tiden og bare spurte etter meg to ganger, hvorpå jeg hvisket mamma er her, sov nå. Hva sier dere?? Hvordan bør jeg gå fram videre? (dette er oppfølger på en lenger tråd...)
dritgrei hei hei! Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Du gjør akkurat det i en hel uke, så sier du neste tirsdag at du skal ned å drikke en kopp te, og kommer opp igjen for å se om hun har det bra, tekoppen nede trenger slett ikke vare en hel tekopp, men du må gjøre noe hun vet du pleier :-) Dette går veien. steg for steg. Poenget er at hun skal stole på at du er der uten at du snakker med henne, tar på henne eller er synlig! Jeg syns jammen meg du er flink!!!!! snart kan du bytte nick! god klem fra
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2008 takk! Ja etterhvert kan jeg virkelig bytte nick Håper vi klarer dette nå!
snurkle Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Så flott! Det er en kjempebra start :oD Lykke til videre, om en uke dukker kanskje 'opplagt' opp på dib hehe ;o)
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Har lest dine andre tråder, men ikke svart deg før. Men jeg må bare si at du er kjempeflink!!! Hold ut, og ikke gi deg nå. Ikke gå tilbake til å sitte ved sia av senga, men fortsett som i kveld en stund før du tar det videre med å gå bort fra rommet til stua eller no. LYKKE TIL!!!!!!
mam <3 Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Så fint. Har lest på forrige tråden og det er grusomt når de små har søvnproblemer! Lille er nesten alltid uproblematisk å legge, men hun har sine perioder og det er faktisk helt grusomt! Stor klem og lykke til videre.
M@mm@ til mine barn Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 Kjempeflott. Hadde ikke trodd at det skulle gå så kjapt. Du er jo kjempeflink jo. Dette klarer du fint en uke til. Og til slutt så er hun så trygg at det ikke er nødvendig å sitte ved døren heller. Vær stolt av deg og datteren din og gi henne masse masse skryt i morgen.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. januar 2008 Tusen tusen takk! Ja når søvnen ikke er bra, blir alt så vanskelig... Jeg tror hun merket godt på meg hvor stolt jeg var ang daghvilen, så dette går forhåpentligvis rette veien ) HUn skjønner jo så mye og...
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2008 Jeg hadde heller aldri trodd det skulle gå så lett ikveld! Jeg sitter egentlig litt å "leiter etter feil", selv om jeg vet at det faktisk var bra. hehe er sånn jeg; må alltid finne noe negativt i det positive :s Men her må jeg bare klype meg i armen altså ) Satt bare og måpte inne i det mørke rommet hennes haha!
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 29. januar 2008 og Ja, hun skal få MASSE skryt imorgen ) Håper natta blir ok og nå...
M@mm@ til mine barn Skrevet 29. januar 2008 #11 Skrevet 29. januar 2008 Jeg hadde lagt meg tidlig jeg i tilfelle tilfelle... Men hun trenger nok denne søvnen nå, og hun var trygg nok til å sovne på så kort tid. Våkner hun så vær bestemt og si at mamma er glad i deg, og er her hele tiden. Det er du jo, bare i rommet ved siden av. Og vær rask inn til henne om hun skulle våkne og bli redd. Så er det lettere å roe henne og hun våkner ikke så mye og sovner lettere igjen.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 29. januar 2008 Takk. Skal ikke være for sein i seng ikveld nei. Så får jeg se hvor mye jeg orker inatt *håper og krysser fingre*
Sweet caramel Skrevet 29. januar 2008 #13 Skrevet 29. januar 2008 Hei 'sliten', har lest innleggene dine, men ikke svart da jeg ikke kan hjelpe deg..! (Har ''desverre'' nesten ikke hatt problemer med søvn til noen av mine...) Vil bare si at du er flink, ikke gi deg! Håper du klarer natten like bra, ønsker deg masse lykke til videre!!:-) Du får et stort pluss i boken hos meg, flink mamma er du:-) Klem fra
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 29. januar 2008 hjertelig takk, juno Det er så ubeskrivelig godt å høre det du sier. Jeg har nemlig følt meg mislykket i morsrollen pga soveproblemene her i huset, så å få slike fine ord er ubetalelig for meg!
Nemofish Skrevet 29. januar 2008 #15 Skrevet 29. januar 2008 Hei! Jeg har også lest trådene dine, og synes du er utroooolig flink! Det er kjempeslitsomt med et barn som ikke klarer å finne søvnen selv. Vår var sånn fram til ca. 6 mnd, og vi var 2 stk som kunne bytte på å ta henne. Syntes allikevel at det var kjempeslitsomt! Og du er helt klart en flink og god mamma for jenta di. Se bare hvor fort hun har lært seg å være trygg, selv om du har flyttet deg lengre vekk fra henne. Hun vet at mamma er der! ) Ta små skritt, og husk at om det plutselig blir vanskelig for henne igjen, så kan dere det nå! Både du og snuppa di! ) Håper du får hvilt deg godt nå, og samlet opp litt energi. Kos deg med noe som gir deg noe! ) Flinke mamma'n!
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 29. januar 2008 Det er slik at jeg skulle ønske jeg kjente dere personlig altså, hehe ) Nemofish: tusen hjertelig takk for varme ord! Ja, det er sant, hun var jo faktisk trygg når jeg satt lenger borte- da kan jeg sikkert få henne trygg etter hvert når hun ikke ser meg også! Er så herlig at dere åpner øynene mine ) Har sittet på forumet her siden hun sovna, hehe godt å vite dere er her om det skulle bli krise pluselig ;o) Har et se og hør liggende- tenker jeg tar det med meg i senga etter hvert (haha, greit å lese noe man ikke trenger tenke over) Men gruer meg litt til å legge meg, for hun pleier alltid å våkne rett etter at jeg har sovna... :s
M@mm@ til mine barn Skrevet 29. januar 2008 #17 Skrevet 29. januar 2008 Nå er hun trygg, og da sover hun og bedre. Og våkner hun så bare roer du henne, visker og er bestemt. Ta en dag av gangen. Dette klarer du fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå