Gå til innhold

Hvor mye melk skal de ha om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er et år om litt over 3 uker og har i dag fått vanlig melk for første gang. Og det er trygt å si at hun elsker det, hun sutrer etter flaske nr 3 (150 ml per flaske) Hun er ikke sulten, bare likte melka veldig godt... hehe..

Men ja, hvor mye melk skal de egentlig ha? Og kan jeg bare kutte ut mme da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan gjorde du det i overgangen? hvor mye ga du først, og hvor lenge? varmer du melka eller gir den rett fra kjøleskapet?

Kan aldri tenke meg at det er noe grense for hvor mye kumelk de små kan drikke...sålenge det ikke går utover matlysten! ;o)

Er bare å kutte ut mme når du har introdusert kumelk.

Skrevet

Jeg bare ga henne 100 ml på flaska jeg, rett fra kjøleskapet. Hun har drukket kalde drikker før.. Men regna IKKE med at hun skulle drikke melka kald, bare prøvde jeg. Og den skled jo rett ned!

Nei hun spiste nettopp et full skål med grøt, så melka har ikke tatt fra henne matlysten:o)

Da kjøper jeg nok ikke mer mme...

Tusen takk for svar:o)

Skrevet

Helsesøster sa til meg at de helst ikke skal ha over 6 dl i løpet at en dag, ifht at d ikke skal gå utover annen mat.

Aurora får 200 ml morgen og 200 ml kveld i tilegg får hun grøt 2 ganger om dagen. Noen ganger får hun melk til brødskivene til lunsj...

Når vi gikk over til vanlig melk, var d en gradvis overgang der vi blandet 50/50 vanlig mme og Tine melk en uke.

Skrevet

Takk, var det svaret jeg lette etter. Ikke over 6 dl:o) det skal vel gå...

Skrevet

Til oss sa helsesøster max en halv liter melk om dagen.

Grunnen til det er at det hindrer kroppen til å ta opp jern (om det blir for mye melk), og kan gjør at barnet blir blodfattig. Lillemann er 1 år.

Skrevet

minimumm 3,5 dl og max 5-6 dl.

for mye melk hemmer jernopptaket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...