Gå til innhold

Er 38 grader feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på 3 mndrskontroll i dag og fått sprøyte, og nå viser tempen 38 grader. Han er varm. Burde jeg gi paracet? (kommer meg ikke inn på dib, så spør her;-) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man sier at barn ikke har feber før det overstiger 38 grader. Ingen grunn til å gi paracet hvis tempen ikke stiger.

Skrevet

38 er feber ja! men ville ikke gitt paracet med mindre han har annet ubehag! ville ha holdt rommet hans svalt å ikke kledd så altfor mye på han! skal ikke fryse altså! å så bare masse omsorg og holdt et ekstra godt øye med han! må ha lykke til å god bedring!:)

Skrevet

Heh...tusen takk for svar begge to, men nå er jeg litt forvirra da...;-)

Skrevet

Jeg ville ikke gitt ham paracet enda.. 38 grader er ikke mye på et lite barn. De får fortere feber, og får fortere høy feber... De tåler feber mye bedre enn voksne. Synes det er greit å følge med temperaturen med tanke på infeksjon o.l.. Og hvis du allerede nå gir ham Paracet, gir det deg ingen indikasjon på om ungen holder på / eller allerede er blitt syk!

Men hvis tempen stiger mer, vet du at det er en infeksjon i kroppen, og kan gi ham paracet.. Ingen vits i å gi barnet paracet unødig, så lenge han ikke har ubehag som smerter o.l..

Skrevet

(greit å ikke gi ham paracet enda for å se om han reagerer kraftigere på sprøyta...... )

Skrevet

Vi hadde akkurat førstehjelpkurs på jobben(barnehage). Dama som hadde det sa at man burde ikke gi febernedsettende selvom barnet har litt feber. Feber er kroppen egen måte å ordne opp ting på. Hvis han ikke gråter og virker veldig annerledes enn vanlig , hadde jeg ikke gitt noe.

Dattera mi kan ha over 39 grader i feber noen ganger hun, før vi gir henne noe, men hun er 3.5år altså.

Bare følg med på han!!!

Skrevet

Hei...

Har selv vært gjennom dette med sprøyter og små barn:)

38 grader på en baby er ingen feber av betydning,, MEN siden du vet hva den nå forhøyede temperaturen kommer av er det helt trygt å gi Paracet..

Jeg fikk alltid forklart at å gi Paracet etter sprøyte bare lindret "plagene" sprøyten kan gi i etterkant. Han vil jo ikke kunne få noen alvorlig reaksjon etter så lang tid (er derfor vi må vente på helsestasjon i 20 min etter injeksjon).. Hvis man derimot ikke vet hva feberen kommer av er det anbefalt å ikke gi Paracet før 39 grader og tydelige tegn på uvelhet hos barnet...

Så ja, jeg ville gitt han Paracet nå:))

Skrevet

Hvis barnet er 3 mndr er 38 grader feber ja!

Syntes du skal vente til termometeret viser 38,1 og oppover før du gir henne paracet.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...