Gå til innhold

har NAV lov til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får, som tidligere sagt,NKI av NAV.Har hatt eksamen i januar nå, og fått resultatene.

Jeg skulle gi beskjed, om jeg besto eller ikke besto, så vi kunne planlegge videre, om jeg ikke besto.

Men nå gjorde jeg det da, og nå forlanger NAV å få eksamensresultat.har de lov til det?

trodde ikke de kunne det jeg, men at det hadde holdt å få en bekreftelse at jeg hadde betått, av NKI.

Jeg har ikke lyst til å oppgi dette, for det føler jeg ho ikke har noe med...

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du kan få en skikkelig bekreftelse på at du har bestått syns jeg det burde holde ja..

Skrevet

godt spørsmål, be skolen eller eksamenskontoret sende skrive ut en bekreftelse på at du har bestått fagene.

Det holder lenge.

Skrevet

ja,men det var fint å høre, jeg reagerte på at ho krevde det i en setning.Ikke noe, "så bra da, og sånt neida...sure kjærringa asså...

Hadde ho gidde å oppført seg,

så hadde jeg ikke hatt problemer med det, men når ho er sånn, så må ho nok pent vente på bekreftele fra min lærer ved NKI ja...

å, det er litt deilig å kunne ta litt igjen med de asså....hehe....

Skrevet

NAV betaler jo skolen for deg, og har vel krav på å få vite hvordan det går med deg og hvordan resultater du har ?

Jeg måtte sende inn vitnemål/karakterutskrifter etter hvert semester, og det synes jeg ikke var noen problem.

Så lenge du ikke har D eller E i alle fag så nøyer de seg med det, men om karakterene er dårlig vil de jo vurdere hva de kan gjøre for deg ellers? Evt kalle deg inn til samtale.

Skrevet

I mine øyne har de ikke krav på det, selv om de betaler, så kan de ikke komme å forlange resultat, annet bestått/ ikke bestått.

Om karakterene er gode eller dårlige, har ikke de så mye å stille opp med, da helhetsresultat er det som bestemmer videre gangen i dette.

Samtaler kommer jo ikke noe godt ut av, for hva kan ho om det jeg går på....ingenting, etter som jeg har skjønt...

unnskyld meg,asså men ho der har jeg fått opp i halsen, så om ho ikke gir seg, så forlanger jeg å bytte saksbehandler.

Skrevet

Jeg skjønner at du og saksbehandler kan krangle, noen av dem kan være vanskelige. Men i NAVs regelverk står det bl.a en god del om hva som skal til for å få yrkesrettet attføring, og om utdannelsen du ønsker er passende for deg.

Derfor spør de nok etter karakterer, for å følge opp deg og tiltaket ditt og om det er riktig utdanningsvalg for deg.

Skrevet

det kan de vel for søren ikke bestemme...får være grenser, selv om de har makt, så kan de ikke si og gjøre som de vil asså...

nei, her får ho en post bekreftelse fra nki

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...