HTC Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Hei. Jenta vår har sklidd litt ut vedr legging hun også, i kveld tar jeg tak i det igjen. Hun er 13 mnd. Jeg har ett lite lys på rommet, så det ikke er helt mørkt. Kommer til å ta kose stund med lesing nede i stuen kl 19, sammen med storesøster på 3.5år, etter pysj og vasking er ferdig. Tar henne så opp på rommet for ammin og legging. Kommer til å sitte inne i 10 min, hvis hun er urolig. Etterpå går jeg ut og sitter rett utenfor rommet. Kommer til å gå inn etter 1 min. Gi smokk og legge henne ned. Så øker jeg med 2 min osv. Lykke til! Dette klarer vi fint :-)
SuperJessie <3 Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 http://tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=46692&highlight=ferber flott ting av dere å la ungene deres gråte seg i søvn.. det er jo ikke fordi de er 'flinke' og sovner selv (hvis vi tar sliten som et eksempel) - det er fordi ungen resignerer og gir opp, mamma hører jo ikke allikevel! minner bare om at denne læringen er varig.. jeg vil hvertfall ikke ha en unge som er dårlig til å kommunisere..
HTC Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2008 Hvordan går det? Vi er ferdig med kveldstell og lesing. Nå tar jeg jentene opp, og begynner på jobben. Lykke til.
Sessa ruger igjen... Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Vet du jessie - fikk johanna 21.01.07, dette er ikke tiden for å komme med kritikk av metoder som funker for alle oss som har slitt med søvnen hos våre små. For det første så dreier dette seg om en 1,5 år gammel unge (det er ikke bare, bare å bære på de hele dagen), for det andre så har hun faktisk overøst ungen med kjærlighet... og det er der det har gått feil. Jeg kan si det for jeg har gjort akkurat det samme. For en sliten mor så er legging på opptil en time med tull og fjas med mindre mamma sitter helt ved siden av ikke levelig i lengden! Man må ta et tak. Her er det ikke snakk om noe skrikekur, det er snakk om å lære barnet at mamma er her, men hun trenger ikke sitte ved siden av deg til du sovner. Selvfølgelig må man velgen den metoden som passer en best, men i hun har faktisk fått dette til å funke allerede en gang i dag og da er hun i gang på et opplegg som kommer til å gavne dem begge. Hun kommer ikke til å la ungen skrike seg ut.
snartmammapåny Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Vil bare ønske dere lykke til. Og husk på å være konsekvente, viss ikke er det ingen vits i. Dette klarer dere så fint:) Har selv hatt en variant på min gutt. Og nå har vi det så flott:) Vi begynte med ferber, men fant etterhvert ut at vi måtte lage en variant som passet bedre oss. Mini er vedlig sta så han sto i sengen og protesterte på leggingen uansett hvor lenge vi ventet. Etter dag 4 så endret vi taktikk. Så kjørte vi intervaller på 4min, noe som fungerte veldig bra hos oss. Vi har alltid gått ut av rommet til mini fra dag 1. Var litt redd for at han skulle bli enda mer sint og frustrert av at mamma bare var der, men ikke tok han opp eller gav han oppmerksomhet. Altså at mitt nærver bare skulle forvirre han og at han heller fokuserte på meg enn det å legge seg til ro... men er jo umulig å si da;) jeg er jo ingen ekspert;) Men uansett dette fungerte iallefall hos oss. Uansett, så pass på å vær konsekvent, det tjener dere nok på begge to på lengre sikt.
HTC Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2008 Hei Sliten... Går det bra med dere? Jeg la jentene mine nå. Ammet den minste. Hadde tenkt å sitte der inne i 10 min, men hun virket fornøyd. Kanskje det å bryte rutinen med å heller lese nede i stuen funket? Hvem vet. Jeg valgte å gå ut av rommet. Det er helt stille hos begge barna :-) Men venter jo på protester etterhvert. Hvordan går det med deg?
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 Jessie har tydeligvis ikke satt seg inn i min desperasjonstråd fra igår, så henne ignorerer jeg! Flott, blåblå, godt vi jobber sammen, hehe, Jeg la nettopp inn en oppdatering,se der
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 29. januar 2008 #8 Skrevet 29. januar 2008 hvordan går det hos deg, blåblå? Takk for støtten forresten, sessa
HTC Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2008 Her er det fortsatt muse stille :-) Hvordan er det hos deg?
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 29. januar 2008 #10 Skrevet 29. januar 2008 SÅ flott! Her sover hun søtt; la akkurat pleddet over henne (hun har ullpysj, så dyna kommer ikke over før nærmere natt Er spent på hvordan det går når hun våkner inatt og om hun våkner mer ikveld (hender hun roper litt utover kvelden avogtil) Alle netter ender hun opp i senga mi Dette er bra jobba av oss begge altså; flott vi kan backe hverandre
HTC Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 29. januar 2008 Hvordan går det nå "Sliten..." Jeg har vært i telefonen med ei venninne, men så begynnte den minste å små sutre. Jeg gikk ikke opp, det var kun små sutring. Så ble det stille. Nå hører jeg hun ligger å småprater med seg selv. Sutrer litt og ler litt. Jeg går ikke opp ennå, men er avventende. Hvordan går det hjemme hos deg?
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Hei ) Skrev akkurat inn oppdatering på den første tråden min. HUn våknet seff, rett etter at jeg hadde sovnet. Og var da våken i 2 timer.. Hadde jeg gjort som vanlig og tatt henne inn til meg, hadde hun nok sovnet. Men nå var det jo noe nytt, så det nyttet ikke å lure henne... Endte opp i min seng allikevel da... Og da sov hun fint i 5-6 timer Har du fått noenlunde sammenhengende søvn i natt da?
HTC Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 30. januar 2008 Hei Sliten... Her våknet hun kl 2300. Jeg ga litt vann, tok henne ikke opp av sengen, strøk henne på ryggen. Gikk så ut av døra og ventet 1 min, gikk inn igjen. Strøk henne på rygg, ga smukk og gikk ut. Da var det litt sutring i ca 1 min og så sovnet hun. Kl 2330 våknet hun igjen. Pappan gikk inn, han bar henne rundt i rommet frem til ca 0100, hun smågråt hele tiden (jeg tror det var dumt, hun fikk masse kos, men fant ikke søvnen fordi hun jo da ble forstyrret av å bli bært rundt. Pappan nekter å gå ut av rommet så lenge barnet er urolig). Kl 0100 overtok jeg, da var pappan utslitt. Jeg ammet (hun er 13 mnd og vi er ferdig med nattamming, men da hadde hun grått så masse at jeg hadde behov for å roe henne ned raskt). Jeg la henne rett ned i senga etter amming, hun protesterte, jeg sa natta og gikk ut. Det ble stille med en gang. Da var kl 0130 og vi fikk sove frem til 0600. Jeg må få med meg pappan mer, jeg tror bæring på natta forstyrrer søvnen hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå