Gå til innhold

Jæ**a telefonselgere!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En periode på et par tre uker nå, så er det to telefonsalg-selskaper som holder på å ringe meg flere ganger i døgnet. Har for over et halvt år siden reservert meg i Brønnøysundregisteret, så det bør jo alle ha fått med seg. Det ene selskapet aner jeg ikke hvem som bruker( da jeg ikke svarer på disse telefonene), men det andre har jeg funnet ut at har flere humanitære organisasjoner som kunder. Blandt andre landsforeningen mot uventet krybbedød. Jeg frykter at disse ( i og med at de er humanitære organisasjoner) ikke omfattes av at jeg har reservert meg. Men, jeg vil ikke snakke med disse nå da jeg er gravid, da jeg har hørt mange skrekkeksempler fra andre som er oppringt i sårbare situasjoner. Noen flere som har dette problemet???? Jeg har også under graviditeten vært veldig forsiktig med å gi ut tlf.nummeret mitt, og har ikke meldt meg inn i libero-klubben heller. Det var vel mange som mente at det var kilden. Nummeret mitt kan de jo for så vidt finne i telefonkatalogen hvis noen selger adressen min. Jeg nekter å ta telefonen, og venter bare på at de omsider skal gi seg.......................................................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vil bare si at jeg meldte meg inn i libero klubben under siste graviditet og jeg motak aldri noen telefoner fra landsforeningen mot uventet krybbedød.

Jenta mi er 9 mnd nå.

Jeg er utrolig glad for at jeg ikke har motatt telefoner fra dem og håper jeg slipper denne gangen også

Skrevet

Du kan reservere deg mot "tiggere" (les humanitære org.) også, det eneste man ikke slipper unna er markedsundersøkelser:( De driver og ringer her til sent på kveld, i tillegg til lørdager og til og med søndager. Er så dritt lei dem!

Skrevet

Man kan ikke gjøre det i Brønnøysund i alle fall. Var inne der nettopp( for å sjekke hvor lenge siden det var jeg reserverte meg) og der står det spesifikt at humanitære org. som f.eks Røde kors ikke omfattes av dette. Samme med markedsundersøkelser som du sier. Og denne krybbedødforeningen( som sikkert gjør en utmerket jobb) er en humanitær organisasjon vil jeg tro.

Skrevet

Hei!

Jeg har jobbet som telefonselger, og mitt råd er: ta tlf og si at du ikke er interessert. Da må de sette deg som en "nei" kunde, og kan ikke ringe deg opp angående dette igjen. Det er iallefall slik vi fikk beskjed om på jobben min. Vi jobbet for lhl, naaf,redningsselskapet, foreningen for hjertesyke barn osv..

Hvis man ikke tar telefonen, blir man satt på "callback" og da blir man bare ringt igjen og igjen, siden du er en potensiell kunde enda.

Hvis man har støttet org tidligere, kan man ikke reservere seg mot de, da man ikke er "kald" kunde lenger. Kjempedumt:( men slik er det..

Skrevet

Hei! :)

Vi ble også veldig plaget av telefonselgere før, så reserverte vi oss, så nå får vi fred. :) Hvis de ringer like etter du har reservert deg, så bare si at du har reservert deg, det kan ta en stund før det blir registrert hos alle at du er reservert.

Her kan du reservere deg:

https://w2.brreg.no/reservasjon/

Skrevet

Da var det gjordt,takk til deg som satte ut link!!!

Har forresten jobbet i tele2,så det er egentlig mer gøy når de ringer fra andre mobilselskap.For jeg kan jo alle tele2 mobilinnstillinger og de fleste priser.Så jeg pleier bare å sette meg og kverulere med de,da blir de som regel så irritert for at de "klisje-salgsteknikkene" dems blir slakta og de blir sinte og legger på !!! hehe =0)

Skrevet

Hei!

Jeg jobber som telefonselger daglig og er enig med det ene inlegget over her at svar og si nei så er det ute av verden. (for en stund i alle fall)

Jeg kan også garantere deg at du trygt kan melde deg inn i liberoklubben. Alle telemarketingselskaper har lover og regler å gå etter og dette inkluderer også om hvor de får lov å hente nr ifra.

Det skal være mulig å reservere deg mot humanitære formål også men mye av problemet ligger i at callcentere egentlig plikter å oppdatere listene sine opp mot br.sund 4 ggr i året og dette blir jukset med til de grader fordi det er veldig dyrt. Dette er noe som ikke bare irriterer de vi ringer til men oss også men en helt vanlig selger får desverre ikke gjort noe med dette.

Opplever du veldige problemer med et selskap så be om å få snakke med selgerens sjef. Han/hun er den eneste som får gjort noe.

Lykke til

Skrevet

Humanitære og samfunnsnyttige organisasjoner:

Organisasjoner som for eksempel Røde Kors, Redningsselskapet og Frelsesarmeen er holdt utenfor en eventuell reservasjon.

Jeg vil også reservere meg mot reklame fra humanitære og samfunnsnyttige organisasjoner.

Dette er klippet fra registeret, jeg er hvertfall reservert både mot vanlig telefonsalg og humanitære org. Men markedsundersøkelser kan man *ikke* reservere seg mot....

Skrevet

HI her.

Jeg har nå vært inne og sjekket hva jeg hadde reservert meg mot, og jeg hadde visst krysset av i den ruten hvor man også kan reservere seg mot humanitære org. I og med at det er over 6 måneder siden jeg reserverte meg, så må jo dette bety at firmaet sitter på gamle lister.

Tror jeg da får ta telefonen da den ringer i dag( for det gjør den sikkert) og fortelle at de får vaske listene sine.............

Takk for hjelpen alle sammen :=)

Skrevet

Hei!

Har selv jobbet som tlfselger, og vet at erfaring selv også, at en faktisk på ringe til brønnøysundregisteret 2-3 ganger i året, for å fornye "abonnementet" ditt, mot reservering. Det hjelper ikke bare å ringe 1 gang, og så være reservert for alltid, - selv om en skulle tro det, og det er det mest logiske.

Ofte så ligger feilen også hos bbr. Det er de som legger ut listene.

Skrevet

Jeg gjorde det via nettsiden. Hvis jeg går inn der, så står det datoen jeg reserverte meg, og det skal holde med EN GANG JA........ Står ingenting der om at dette må "fornyes". Det er nok en dårlig unnskyldning fra de som driver telefonsalg.....Dette linkes opp mot personnummer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...