Gå til innhold

Fostervekt i uke 31 :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på min side at BIM opererer med fostervekt på 1400 g i uke 31.

Var på KS samtale i går, og da var fosterets vekt anslått til å være 2050 g !!!! Litt forskjell det, da :)

Legen sa at fosteret la på seg gjennomsnittlig 200 g hver uke frem til termin, så jeg syns BIM bruker lave tall.....

For mitt vedkommende vil det si at fosteret er ca 3600-3800 ved termin. Noe som tilsvarer de to andre barna mine sin vekt ved fødsel.

Andre som har fått fostervekt nå de siste ukene ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på vekstestimering idag på sykehuset og er i uke 31. Babyen sin vekt ble anslått til å være 1600 gr og vekta var helt etter normalen sa fødselslegen.

Skrevet

min var 1200 i uke 27.

Skrevet

må bare spørre, men er det vanlig at de sjekker ut dette?? fordi jeg er i uke 34 og har ikke fått sjekket ut hvor mye jenta vår veier sånn ca nu. Men jeg ligger som jeg skal på kurven og er i god form, men litt greit å vite om man må høre med legen angående dette:)

Skrevet

For mitt vedkommende følger de litt ekstra med på babyen pga at jeg har svangerskapsrelatert høyt blodtrykk, og da er det en risiko for at den lille ikke får nok næring.

Skrevet

Jeg fikk fostervekt i går, da var jeg 29+1.

Da var gutten min 1500 gram, og legen sa det var akkurat på gjennomsnittet for alderen. I følge Bim skal barnet være 1100 gram, så de opererer nok med for lave tall her.

Skrevet

Jeg fikk greie på vekt når jeg var på 3d ul

Skrevet

Jeg var på kontroll på sykehuset i dag, er 32+1. Babyen var ca 2150 gram nå, ca 100 gram (4 %) over gjennomsnittet fikk jeg beskjed om:) Så ganske normalt stort foster..

Var også på kontroll i uke 29, da ble babyen målt til ca 1550 gram, som var litt over gjennomsnittet men innenfor normalen..

Tallene her inne på bim er litt lave ja..

Og til du som lurte: det er ikke vanlig at alle får veksteminering, bare hvis det er noe spesielt.. Har selv hatt ca 5 ultralyder pga komplikasjoner i svangerskapet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...