Gå til innhold

Positiv test 3 uker etter abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som tok abort for 3 uker siden. Hun hadde ubeskyttet seg 4-5 dager etter (mulig å bli gravid så fort? Hva med EL?). I dag var hun hos Amathea og tok en graviditetstest. Det ble en svak positiv. MEN, er det ikke slik at du kan få en positiv test noen uker etter abort, selv om du ikke er gravid? På CB sine sider står det at testen kan bli positiv grunnet aborten opptil ca 9 uker etterpå. Noen som har erfaring ang dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer dette.. kan ikke stole på en test før nærmere 9 uker etter..

Skrevet

Min første negative graviditetstest var først 4 uker etter spontanabort... Jeg ville testet jevnlig (1 gang i uka?) hvis jeg var venninnen din for å følge med, sjekk om streken blir sterkere eller svakere. Mine tester ble i alle fall svakere etter hvert.

Skrevet

Hun kan jo kanskje fått tatt blodprøver om hun drar til legen, for å se om hcg er stigende eller synkende. Får ikke svaret på dagen da heller siden de må ha minst to prøver for å kunne sjekke forskjellene. Testene kan slå ut i mange uker etter ja.

Kanskje hun skulle begynne å vurdere prevansjon dersom hun ikke har planer om barn nå, siden du skriver at hun tok abort.... ;)

Skrevet

Joda, hun planlegge å ble gravid hun. Men grunnen til at hun tok abort sist var gruppepress. Stakkars. Men jaja, hun får styre på =P

Skrevet

Abort pga gruppepress også tar hun sjansen på å bli gravid igjen etter noen få dager!!?

Fy faen, blir helt dårlig jeg!

Hva om hun blir utsatt for "gruppepress" igjen?

Sorry meg altså!

Skrevet

Er vel litt spesielt å ha ubeskyttet sex 4-5 dager etter en abort? Ikke lært så mye med andre ord.

Håper for hennes egen skyld at det er hcg som henger igjen og at hun ikke er gravid!

Skrevet

Eeehh... hun planlegger å bli gravid men tar allikevel abort pga "gruppepress"? Hva med å vente til man er voksen nok til å stå for det man gjør?

Skrevet

Når du nettopp er blitt 17 år og så og si alle hun har betrodde seg til (og de som fikk høre det via rykter) prøver å gjøre alt de kan for å få henne til å ta abort, så kan jeg godt forstå hun ble redd og gjorde det hun gjorde. Hun står for det hun gjør, den jenta har vært igjennom litt av hvert, men ikke helt enkelt å forholde seg til det når ting er som de er. Forstår henne godt jeg..

Skrevet

Vel, akkurat det er en ting, å i hele tatt har sex så tidlig etter inngrepet.. Men det er ikke unormalt at noen prøver å bli gravid igjen etter abort pga at de angrer. Det var tross alt ikke noe hun ville selv.. Kan vel si hun fikk panikk. Er ikke lett å bli gravid når du er 16 og alle skal fortelle deg hva som er best for deg og hva du skal gjøre..

Skrevet

Meget spesielt å ha sex rett etter en abort. Særlig med hensyn til at du får streng beskjed om å vente i minst 4-8uker, slik at at kroppen får tid til å leges. Det er MEGET stor infeksjonsfare rett etter en abort, og sex bør være et ikke- tema.Av flere grunner selvsagt..

Håper og tror at det bare er hcg som henger igjen i kroppen.

Skrevet

Tror nok ikke hun er gravid nei, er nok bare den forrige graviditeten som "henger" litt igjen. Hørtes dog meget spesielt ut å ha sex 4-5 dager etter en abort.

Skrevet

Tror jeg kan si med ganske stor sikkerthet at ALLE her inne tenker negativt om denne jenta og hennes avgjørelse om å bli gravid igjen, men jeg kjenner henne og vet hvordan hun virkelig er. Hun valser inn på høye sko med det plantinablonde, lange håret omkring et velsminket ansikt. Ser ut som en liten Barbie. Men selv om hun virker som den personen som sitter å file neglene hele dagen, så kan hun pigede få til hva det skulle være, også det å bli en god mor.

Selvfølgelig er det helt bak mål å ha sex rett etter abort, bli gravid med en hun ikke er sammen med og bli alenemamma i så ung alder, men det er hennes valg. Jeg har prøvd å sakt til henne at det ikke er lurt, at hun kommer til å få det kjempe tøft og at hun ikke har noe å tape på å vente. Hun hører på det jeg har å si, men hun forandrer ikke mening. Hun ønsker seg så veldig et barn, og da er det ingenting jeg kan gjøre. Da vil jeg heller støtte henne og prøve å være en god venninne. Det er tross alt hennes avgjørelse, ikke min.

Men jaja, det var ikke dette som skulle diskuteres, hehe. Lett å spore av. Men uansett, takk for svar. Skal videreføre deres kloke ord til henne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...