Gå til innhold

Hvordan venne de av med..

Anbefalte innlegg

Skrevet

mat på natten? Gutten min spiser i elleve-tolv tiden, og i to tre tiden. Han er seks mnd, får flaske, og helsesøster sa i dag at jeg fint kunne slutte å gi han mat på natta. Men skal jeg slutte med begge måltider samtidig, og skal jeg evt gi han vann på flaska eller ingenting i det hele tatt?

Glemte å spørre på helsestasjonen hvordan man skal gjøre det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får dytte litt på denne, skulle gjerne hatt noen gode tips selv. Er i nøyaktig samme situasjon som deg allimac, har en gutt på 6 måneder, flaskematet, våkner ca 00 og 0330 (og kl 06). Og i dag fikk han sin første tann :-) Og helsesøster sa at når de fikk tenner burde de ikke lenger få mat på natta pga faren for hull. Hadde uansett tenkt å nattavvenne nå snart. Tror planen kommer til å være

1) Legge han på eget rom

2) Kutte ut begge måltider samtidig

2) Prøve med smokk og byssing

3) Prøve med vann

4) Gå inn til han ofte hvis han skriker..

5) Gi opp og gi han melk likevel... ?

Huff jeg gruer for dette, vi skal uansett ikke starte før om en uke har vi bestemt.. Er ikke verdens mest viljesterke, særlig ikke når jeg er stuptrøtt mitt på natta

Vi hadde en annen plan først: vi lager i dag 120 ml til hvert av de to måltidene, og jeg hadde en plan om av vi kunne gå ned til 90 ml en uke, så 60 en uke, så 30 og så vann. Vet ikke om en sånn plan kunne funke? Vi prøvde et par netter med 90 ml, men det virket som han våknet fortere igjen, men vet ikke om det var fordi han var sulten, eller andre plager (som at han fikk tenner feks?)

Hadde vært veldig interressant å høre hvordan det gikk med dere i alle fall, og hva dere gjør

Skrevet

jeg kuttet ut ett måltid av gangen. for en drøy uke siden kuttet han ut det siste selv. han er nå 7.5mnd. var ikke noe skriking. prøvde først å få han til å sovne ved å gi han smokk å legge han på siden. om han snudde seg med en gang visste jeg han ikke kom til å sovne å gav han pupp. hold på sånn sikkert et par uker før han kuttet det første måltidet. gjorde det samme på det siste måltidet på morgenkvisten.

Skrevet

Hallo:)

Min kar han ville ha mat t han va 6 1/2-7 mnd,å æ holdt på å bli gal på sluttn!!Da sku han ha mat å vokna flere ganga i timen-hele natta.

Men tilslutt måtte vi bare slutte å gje han mat på natta.-å da fikk han først tilbud om vann den først å andre dagen-men det va nu liksom ikke det han ville ha...vi tok han opp når han blei helt hysterisk,men vi lot han skrik.-Vi holdt på i tre daga...det blei mindre å kortere skrike tokta fra dag til dag...-å den fjærde dagen skjønte han at det va bare å sov natta igjænnom,han fikk ikke nåkka uansett:)

Det va tøft me all skrikinga å slitsomt-men det va værd det når vi endeli fikk sov natta igjænnom:)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...