Gå til innhold

Utsatt keisersnit...:-((((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på UL tors forige uke pga at jordmor ikke kunne fastslå leie på babyen. På UL så de at babyen ligger i tverrleie. Morkaka ligger også i forkant, og jeg er en "voksen" 1.-gangs med mine 31 år... Alt dette var grunner for at de ville forløse meg med keisersnitt. Legen sa først at de ville ta han samme dag, altså forige torsdag. Etter at jordmor på sykehuset blandet seg inn i samtalen, ble det til at vi skulle komme på ny UL i dag, og keisersnitt ons el tors denne uka.

Vi har forberedt oss på keisersnitt i disse dagene. Kom på UL i dag, og babyen ligger fremdeles i tverrleie. Jeg ønsket keisersnittet på torsdag, og det var greit for legen. Så kommer jordmor å sier at det ikke er sikkert at de på opr har kapasitet til å ta meg på torsdag.

Vi får beskjed om å reise hjem, og å ringe tilbake om ca 1t for å få beskjed om vi skal ta keisersnitt i morgen tidlig el på torsdag. Så vi reiser hjem, og jeg tar fram bagen for å se over at jeg har pakket alt. Hvis det blir KS i morgen, skal vi møte på sykehuset k 17.00, så det ble bare en kort visitt hjem.

Ringer så til føden, og får beskjed om at nei, de har ikke tid på torsdag. -og heller ikke i morgen....!! Ti nød kan de få det til på mandag, men da har de et KS til, så blir i hvertfall ikke tatt som nr 1....

Jeg ble først helt satt ut. Satt jo nesten med jakken på og bagen på fanget, klar ti å reise på sykehuset. Så får vi beskjed om å vente nesten 1 uke til!! Ble både sint, frustrert og skuffet.

Må si at jeg fikk en skikkelig nedtur. Hadde sett fram til å få det overstått nå, gledet meg til å få babyen, og ike minst slippe alle plager med søvnløse netter pga brystbrann, bekkenløsning, kynnere osv...

Men,- må vel tenke på at dette er det beste for babyen. Han blir nesten 1 uke gamlere, og har bedre forutsetninger for å klare seg bedre etter et ks. Jeg får bare bite tennene sammen disse siste dagene. Skal vel klare noen dager til, når jeg allerede har gått snart 9 mnd.. Men det er rart hvor fokusert man blir på datoer....

Dette ble et syte-innlegg,- men følte for å lette litt på "trykket". Føles mye bedre allerede, faktisk! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff så kjedelig! Jeg prøvde å se når du egentlig har termin i profilen din, men det stod ikke? Min baby ligger også i tverrleie, jeg skal på sykehuset 12. februar, er ikke sikker på hva som skje da, men jeg tror kanskje de skal prøve å snu, eller at vi bestemmer oss for KS.

Håper dagene fremover går fort! Snart har du lille babyen i armene og da er heldigvis alt glemt!!! Lykke til :)

Skrevet

Skjønner godt du blir frustrert! Når man er klar er det vanskelig å måtte utsette : ( Men som du sier, barnet får jo noen dager til på seg i den koselige magen. Lykke til , uansett er det jo ikke lenge til nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...