Julebaby :) Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Hei! Er interessert i å høre fra dere som er blitt gravide igjen etter MA/SA. Prøvde dere å bli gravide med en gang etter utskrapning (o.l) eller ventet dere? I så fall, hvorfor? Hva sa legen deres om dette? Og- hvor lang tid gikk det før dere ble gravide igjen? komplikasjoner? Hvordan har dere det psykisk? Hos meg ble det oppdaget MA i jula, og fikk utskrapning 2.januar. Har enda ikke fått tilbake mensen, men vi prøver å bli gravide nå, selv om mensen ikke er tilbake... Mange spørsmål dette, håper på å høre noen historier fra dere som har opplevd det samme som meg. Så får jeg litt håp, og slipper å tenke triste ting.. Takk på forhånd- og lykke til alle sammen!!!
liten mus Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Hei Pippi. Så trist å høre at du har hatt en ma. Jeg hadde selv ma i mars måned 2006 med utskraping. Husker at jeg bare hadde lyst til å forsøke å bli gravid igjen med en gang etterpå. Jeg blødde i ca to uker tror jeg etter inngrepet. Ble rådet av sykehuset til å vente til jeg hadde fått tilbake menstruasjonen. De forklarte at det var for at livmoren skulle trekke seg tilbake, og at alt skulle gro innvendig ( fare for infeksjon ). Tror det tok ca fem uker før jeg fikk tilbake mensen. Vi ble gravide igjen etter 2 pp, og har i dag verdens nydeligste lille pike. Jeg er sikker på at det vil ordne seg for deg. Lykke til. Klem
prøveigjenn Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Hadde desverre en MA i sommer..hadde utskraping i August,etter 2 mislykkede forsøk på å drive det ut med tabletter som jeg fikk på sykhuset..Forferdelig opplevelse!!Var selfølgelig livredd for at det samme skulle skje igjenn-men nå er jeg 8 uker på vei og har vært på UL og sett et bankende hjerte!!!:)SA/MA er desverre ganske vanlig,har snakka med mange som har vært igjennom det en gang-men som det har gått bra med neste gang!!!Ønsker deg masse lykke til-håper å se nicket ditt her inne igjenn snart!!!!:)
Julebaby :) Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2008 Tusen takk for svar, dere! Håper det går fort å bli gravid igjen. Og håper mensen er like rundt hjørnet... vi har nok "slurva" litt i det siste, men tror ikke jeg er blitt gravid av den grunn.. I det minste så kjenner jeg ihvertfall at livmora har krympa igjen, og at hormonene er ute av kroppen.. og det er da et godt tegn, ikke sant? Håper å komme etter dere snart og lykke til med svangerskapet!
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Jeg hadde SA uten utskraping i mars 2006. Fikk mensen igjen etter 6 uker. Prøvde ikke å bli gravid før etter det. Tok 3pp så satt spiren. Var ganske nervøs ved neste svangerskap. Var livredd for å gå på do i en periode, i tilfelle det hadde begynnt å blø. Tok UL i uke 12 og det hjalp godt. Har en jente nå på 1o mnd. Er gravid igjen men denne gangen er jeg ikke nervøs i det hele selv om abort kan skje like godt denne gangen. Lykke til! Håper du kommer inn til oss snart.
AlleGodeTingErTo Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Jeg fikk første mens etter fem uker, EL to uker etter der igjen, og mindre enn to uker etter testa jeg positivt på nytt:) Veldig spent på om alt går bra denne gangen, men sjansene er jo gode da! Lykke til!!
venter nr 2! Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 heisann. Hadde en ma i august, og legen gav meg beskjed om å vente med å prøve til mensen var ordentlig i gang igjen, så vi ventet med å prøve til jeg hadde hatt mensen 2 ganger sånn for sikkerhets skyld. Ble gravid med en gang, og er nå 14 uker på vei og barnet har det fint! Masse lykke til, hører om mange som blir fort gravide etter en ma og så går det som regel bra på annet forsøk, sender deg mange lykketanker!!!
kattungen Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Hei Pippi! Så trist at du mistet, føler med deg:( Jeg hadde MA i uke 12. Fikk mens tilbake etter knappe 4 uker. Jeg ventet med å prøve å bli gravid til den var kommet tilbake, fikk denne anbefalingen av gyn. Og tenkte at hvis jeg ikke fulgte rådet og det skulle skje igjen, ville jeg bebreide meg selv. Ble da gravid på 2. forsøk. Merker jeg er mer stresset nå ift. å miste enn tidligere, og ønsker tidlig UL. Håper spiren sitter denne gangen. Følte meg fort klar for å prøve igjen, men tenkte også at jeg måtte være i stand til å takle at å miste igjen (psykisk), og håper jeg er det hvis dette ikke skulle gå. Masse lykke til!
ambumamma Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 hei pippi. har hatt en sa og to ma med utskrapning. vi fikk beskjed om å vente hvertfall en mens. og etter en mens satt spiren og jeg var på ul igår og der sprellet en liten baby:-) Håper det klaffer raskt for deg og og at du straks er tilbake her :-)
Julebaby :) Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 31. januar 2008 Okej. Flott å høre at det har gått bra med dere! Da er det sikkert håp for meg og da Tar deres anbefaling og venter en mens før vi starter prøvingen på ordentlig. Men er det noen som har fått høre en årsak til dette fra legen? Annet det at man skal komme seg psykisk og at det blir lettere å fastslå termin? Det er jo så mange delte meninger om dette... Forsatt lykke til- håper vi snart er "kolleger"
ambumamma Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 jeg fikk beskjed om at kroppen også måtte komme tilbake til gamle vaner. ikke bare bare å gå gravid. men de sier jo så mye forskjellig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå