Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Jeg har stripa håret 2 ganger i svangerskapet (hjemmestriping med hette), og får litt dårlig samvittighet når jeg hører at man ikke burde gjøre det....... men så har jeg aldri hørt om noen fostre som har tatt skade av det heller...... Er der noen flere her som farger/striper håret sitt selv, når de er gravide? Jeg passer på å lufte og ha vindu åpent/gjennomtrekk........
mamma_til_2_prinsesser Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 har gjort det 2 ganger, men begge gangene hos frisøren. Kan umulig være farlig hvis du bruker stripehette, for da kommer jo ikke stoffet i kontakt med huden uansett
Fruen i huset Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Det jeg har hørt (lest her inne) er at farging av hår kan påvirke utviklingen av kjønnet til barnet. Aner ikke om det stemmer. Jeg ville nok gjort det hos frisøren for å være sikker på at de ikke brukte giftige stoffer.
ticalinda Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Jeg har også stripet håret med hette. Har ikke dårlig samvittighet for det, da fargen ikke kommer i kontakt med hodet. Har tenkt å farge håret mitt en gang før fødselen også, men det skal jeg gjøre på frisøren.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Jeg har bleket og farget håret i svangerskapet, hele fire (!!) ganger. Det skulle bare være to da, men håret var mørkt rødlig, og skulle bli blondt. Vel, etter to dager på rad med masse bleking var det enda orange, og NEI jeg går ikke med orange hår frem til sommeren :-P Så endte med å farge det mørkebrunt igjen tredje dagen på rad (dette var for to uker siden). Har litt dårlig samvittighet for det, egentlig, men regner med det skal gå bra, selv om det nok ikke er å anbefale å gjøre dette.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Jeg er frisør og har lært at det ikke er farlig. MEN du finner jo de frisører som mener en skal holde seg unna. Jeg synes ikke dere skal ha dårlig samvittighet. Hva med oss som jobber i det hele dagen da? DET kan umulig være helt sunt, men vi blir jo ikke tatt ut av jobb for det. Det er gassene som en skal passe seg for. Striper er hvertfall ikke noe å bekymre seg over. Be frisøren sette avsuget på dere viss hun ikke gjør det. Kor dere med noen farginger i svangerskapet. Ikke lett å holde mote opp viss en får plager og att på til har ettervekst til ørene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå