Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Jenta mi på 2 mnd ligger å tar i og presser hele tida. Akkurat som om hun er hard i magen el noe. Det er frykteli plagsomt for henne og hun skriker i rett som det er. Hun er 6 uker og jeg ammer. Noen som har hatt det sånn og har tips til hva jeg kan gjøre for å få det bedre? Blir så hjelpesløs som mamma på grunn av dette,,
alvis Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Du kan prøve babymassage eller hvis du er villig til å betale kan en soneterapeut hjelpe. Vi masserte magen til gutten vår hver dag og gikk på tre behandlinger hos soneterapeut. Han blev mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Du kan høre med en manuellterapaut om det kan hjelpe. det koster ingen ting for barn under 12år. Du trenger ikke rekvisisjon fra lege.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Akkurat slik var gutten min også! Men han gråt endel utenom denne pressinga også. Vi gikk til kiropraktor da han var rundt 10 uker, og fikk først 3 behandlinger. Og det hjalp!!! Gutten ble helt annerledes, blid og fornøyd. Sov bedre også. Dette startet da han var ca 2 uker, og han hadde nok kolikk tendenser og en umoden mage. For to uker siden begynte han med denne pressingen igjen, var derfor hos kiropraktor igjen på fredag. Stor forandring nå. Så jeg anbefaler dette på det sterkeste. Fryktelig slitsomt for foreldre og barn...
silje-Thea 010108;) Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 frøkna mi på fire uker har også hatt det sånn. men jeg kjøpte amme te på apoteket(fenikkel te) som jeg lager og har på en tåte flaske som hun får et par svelger av før hvert måltid, uansett pupp eller flaske. får hun flaske har jeg også i litt i flaska dette har hjulpet veldig her hos oss god bedring med frøkna
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 trodde amme-te var til de ammende jeg? og at de små ikke skal ha i sag anna enn mm/ mme til de er 4mnd pga uferdige tarmer...?
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 Her i USA får man kjøpt noe som heter GripeWater (med fennikkel og ingefær), som hjelper godt for luft i magen. Dette ble anbefalt av barnelegen faktisk, så jeg tror nok ikke det er farlig å gi babyen noen slurker av ammete som også inneholder fennikkel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå