Gå til innhold

Noen som vil gi meg håp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei lita tulle på 7 uker som ikke vil sove om dagen. Hun sover når vi triller, men slår øynene opp når vogna stopper. Hun sover i armene mine, men vokner igjen 5 min etter jeg har lagt henne ned. Hun kjemper hardt mot søvnen selv om jeg ser hun er trøtt. Jeg har prøvd det meste, tror jeg.. og bli litt deppa av tanken på at jeg aldri skal få så mye som en time alene på dagtid det kommende året jeg skal gå hjemme. Er det flere som har hatt det sånn, men at det har bedret seg litt etter hvert som de blir litt gamlere?

Takker for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir nok myye bedre skal du se:)

Husker lillegutt var litt sonn en periode.. stoppa jeg å trille våka han med en gang.. kjeeempe trøtt men nekta å sove.. det går over:)

Får hun smokk? kan hende det hjelper..

Det ordner seg nok:)

Lykke til

klem

Skrevet

Barn husker ofte det siste som skjer før de sovner, så hvis hun sovner i armene og våkner i senga, kan hun begynne å skrike osv fordi hun ikke skjønner helt hva som skjer..

Jeg hadde det slik som deg når vesla mi var nyfødt, og jeg fikk ikke gjort noen ting- ble frustrert av at jeg måtte sitte og holde i henne for at hun skulle sove, og ikke fikk slappa av litt selv..

Har du prøvd å legge henne ute i vogna for å ha dupp, uten å trille? Legge henne i våken tilstand, og la henne sovne i vogna..Om hun ikke legger seg til ro med en gang kan du prøve med smokk, en bamse og vugge litt på henne for å se om hun sovner da..

Funka for oss i hvertfall, og nå sover hun 2-3 timer ute i vogna på formiddagene:)

Skrevet

Dette gaar seg nok til etter hvert ja!! Da Maya var under 2 mnd. var det bare 15 min. soevn enten i armene mine eller kun mens vogna var i bevegelse, men saa plutselig da hun var ca. 2 og en halv mnd. kunne hun ligge i 2 timer og sove mens vogna sto stille. Rugga henne i soevn med en kort tur eller bare paa stedet og saa sovna ho. Faktisk sover hun naa bedre hvis vogna er i ro! Saa det blir nok mer egen-tid og tid til husarbeid etc. etter hvert. Naa som hun er 6 mnd. har moensteret begynt aa forandre seg igjen og hun sover kortere lurer men saa kan hun til gjengjeld aktivisere seg selv bedre naar hun er vaaken. Saa hold motet oppe!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...