Gå til innhold

Hvilken langpanne sjokoladekake..skal jeg lage???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn at både vi voksne og barna blir fornøyd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har oppskrift på en skikkelig god en, som både barn og voksne er veldig glad i her.:-)

Skal finne oppskriften om du vil ha den.:-)

Skrevet

Hos oss er det bare Toro sin som gjelder, men det er fordi den er glutenfri........kan være kjekt å vite kanskje.

Men god er den også :o)

Skrevet

Jeg har oppskrift på mange, men digger toro sin langpanne sjokoladekake:)

Skrevet

lailamor 3...vil veldig gjerne ha den!:)

Skrevet

4 egg

5 1/2 dl sukker Røres hvitt

7 dl hvetemel

300 gr smeltet smør

1 ts bakepulver

3 ts vaniljesukker

2 ts natron

3 dl kulturmelk

4 ss kakao

Til slutt røres inn 1 boks med ferdiglagd Piano vaniljekrem

Stekes ved 200 gr i ca 30 min

Krem:

150 gr smeltet smør

400 gr melis

1 plate kokesjokolade

1 ts vaniljesukker

3-4 ss kaffe

Lykke til med bakst!:-)

Skrevet

Toro står det på den pakka jeg lager sjokoladekake av..... Den er kjempepopulær, og faktisk ganske så god. Anbefales! Jeg må ærlig talt si at jeg ikke gidder å bruke mer tid på denslags enn nødvendig. :-)

Skrevet

Texas sjokoladekake

"Texas sjokoladekake" er en kjempemyk og saftig sjokoladekake i langpanne. Kaken er lett å lage og kjennetegnes at man kan røre sammen deigen i en stor kjele. Oppskriften er til stor langpanne.

Ingredienser:

400 g smør

4,5 dl vann

9 dl sukker

8 ss kakao

4 egg

2 ts natron

10 dl hvetemel

2,5 dl seterrømme

Glasur:

100 g smør

4 ss kakao

6 ss melk

1 ts vaniljeessens

400 g melis

Pynt:

sjokoladekrymmel

Fremgangsmåte:

Ha smør, vann og sukker i en stor kjele. Varm opp til smøret har smeltet. Ta kjelen av platen. Rør i kakao. Pisk så inn ett egg om gangen (bruk stålvisp eller elektrisk håndmikser og rør godt mellom hvert egg). Bland deretter inn natron, hvetemel og seterrømme. Rør godt til du får en jevn deig.

Ha deigen i en stor, bakepapirkledd langpanne (ca 30x40 cm). Stek kaken på nederste rille i ovnen ved 180°C i ca 45 min (sjekk med kakenål at kaken er gjennomstekt). Avkjøl kaken helt i formen. Hvelv kaken ut av formen og fjern bakepapiret.

Smelt smøret til glasuren og bland sammen med de øvrige ingrediensene til du får en glatt glasur. Avkjøl glasuren i kjøleskapet til den har passe smørekonsistens.

Smør sjokladekremen over den kalde kaken. Strø over sjokoladekrymmel. Del kaken opp i firkanter.

Tips:

Kaken er kjempefin å fryse!

Skrevet

Jeg har oppskrift på en mega god en :)Du kan få den på msn eller mail hvis du vil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...