Gå til innhold

Yoga for gravide.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen bra dvd-forslag, eller vet om noe bra man kan laste ned??

Veldig Takknemlig for svar=)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg har akkurat bestilt meg 2 dvd gjennom bokklubben.no etter anbefalinger her inne :-)

Skrevet

Hei Bjørnen Collargol*gravid*

Bare lurte på hvilke to dvd'er du fikk anbefalt? Jeg har prøvd å lete etter linken, men finner den ikke desverre.

På forhånd tusen takk!

Skrevet

Noen som har erfaring med å bruke slike dvder eller programmer hjemme? Fått bra utbytte av det? Vurderer å kjøpe meg.. :)

Kom med masse tilbakemeldinger!!! :)

Skrevet

forrige svangerskap gikk jeg på Yoga for gravide-kurs og hadde en cd hjemme. Øvelsene var mye av de samme og kvaliteten på CDen god. Det var forskjellige avspenninger også med forskjellig lengde, slik at man kunne bruke den man hadde tid til. Jeg brukte avspenning litt ekstra på slutten av graviditeten, for da hadde jeg ofte problemer med å sove...syntes det hjalp å hå en "guide" og ikke bare tenke muskel for muskel på egenhånd.

Men personlig synes jeg det er vanskelig å bli motivert av en CD, jeg trengte å ha et fast tidspunkt å møte opp for å få det gjort. + at jeg likte det sosiale. Fint å få snakket med noen andre om graviditet og fødsel på kurset.

Det kan kanskje også være litt vanskligere å forstå hvordan øvelsene skal gjøres, jeg hadde jo fordelen av å få sett alt demonstrert på kurset først.

Her er lilnk til den CDen jeg brukte: http://www.tanum.no/vtx.aspx?n=|156||9788299687621

Men nå har Oslo Yoga også laget en (det var der jeg gikk på kurs): option=com_content&task=view&id=138&Itemid=160

Skrevet

Jeg har power yoga dvd hjemme(ikke for gravide), jeg merket forskjell etter noen uker med trening hver dag, fikk en mye bedre holdning, ble kvitt kjærlighetshåndtakene:) hadde ikke så mye, bedre balanse, sterkere, positiv holdning.

Jeg har ogdå dvd pilates med ball, og masse andre dvd`er fra bladet IFORM. Jeg får ikke til å trene hjemme uten dvd og jeg har ikke råd til å gå på noe trenings-senter, så alternativet er kjempebra. Nå har jeg lyst til å kjøpe yoga dvd for gravide. Er veldig usikker på om jeg skal kjøpe det når jeg har Kari Jaquesson sin dvd mammatrim. den har jeg brukt noen ganger.

Skrevet

Tips til dere som bor i Tromsø: Sats starter eget yogakurs for gravide i dag kl 16:15 i sentrum. Man må betale 790,- for å være med på 8 ganger, men jeg snakka med instruktøren i går, og det virker som et bra opplegg. Varer en og en halv time, bortsett fra første gang som varer to timer. Kombinasjon av teori, nøye og rolig gjennomgang av øvelser, og øvelser for både styrke og avslapping. Jeg har ikke vært noen stor fan av yoga tidligere, men kanskje jeg nå endelig kommer inn i denne saken som så mange av venninnene mine er hekta på?

Når det gjelder bestilling av DVD vil jeg tipse om www.dvduniverse.com. Handle for under 200NOK så unngår du avgifter. Der har de Fit Mama som var nevnt over. Jeg syntes det var en ok dvd i forrige svangerskap. Denne gangen har jeg ikke vært motivert for å trene alene på stua :-(

Skrevet

Noen som vet hvor lang tid etter fødsel man kan begynne å bruke dvd`n Fit Mama- Etter fødsel-trening?

Skrevet

Vurderer å kjøpe meg en sånn gravidyoga-dvd, for her i Kr.sand fins det ikke kurs-tilbud dessverre.. Men om det bare er penger rett ut av vinduet så blir det bare tull... Kanskje litt vanskelig å bruke en sånn dvd når jeg ikke har praktisert yoga før? Hmmm....

Skrevet

Det er sikkert litt vanskelig i begynnelsen, men du kommer fort inn i det.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...