Gå til innhold

Hvordan merker man SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har et spørsmål ang SA? Hvordan merker man at man har det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smerter og blødning.

Skrevet

Ikke nødvendigvis smerter. Da jeg hadde en SA, så var det som en kraftig mens. Hadde ingen smerter!

Skrevet

Kan hende det. Jeg beskrev bare hvordan jeg opplevde den jeg

Skrevet

Jeg fikk først en følelse av at noe var galt. mistet en del av symptomene (men det kan man gjøre uten av det er sa også). Så kom utflod med litt farge i. På kvelden begynte jeg å blø litt. Dagen etter kom vanlig mesblødning med smerter.

Legen sa at hvis man begynner å blø tidlig og ikke har smerter er det 50% sjane for at det går bra. Har man smerter i tillegg er sjansen for at det går bra ganske liten.

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Jeg merket at alle symptomene forsvant helt plutselig, og deretter begynte jeg å spotte. Når spottingen ble til blødninger så kontaktet jeg lege. Han oppdaget bare en tom fostersekk på UL, og fortalte at det dessverre ikke ville gå bra denne gangen. Jeg hadde heller ikke store smerter, bare påtakelige sammentrekninger i livmora i tillegg til murringer, men det tror jeg varierer veldig fra person til person.

Skrevet

Det var som en ekstremt kraftig menstruasjon. Fikk noen kramper som minnet om rier...var så vondt at jeg kastet opp :-(

Skrevet

jeg merket først at jeg mistet allle symptomene og noen dager etter d begynte jeg å spotte...

var på ul og alt sto bra til, dagen etter d fikk jeg kraftige smerter og sterk blødning... tror d er litt forskjellig fra person til person og hvor langt man har kommet.....

Skrevet

Da jeg hadde sa merket jeg det ved at det plutselig gjorde veldig vondt i magen, og så begynte jeg å blø..

Det blødde i helt vanvittige mengder, og var så absolutt ikke som noen vanlig menstruasjon.. og til slutt falt det ut en bitteliten klump som lignet mistenkelig på et foster.

Etter det blødde jeg mer moderat (som en veldig kraftig menstruasjonsblødning) i noen dager, før det ga seg.

Skrevet

Jeg har en SA nå.... begynte med littegranne blødninger på lørdag uten smerter. Så kom det mer som en vanlig menstruasjon og de samme menstruasjonsmertene. Blødningene har avtaget litt nå, men blør fremdeles. Jeg var 6 uker på vei. Tok en CB test imorges og den viste "ikke gravid" nå.

Skrevet

Så trist! Er jo det vi alle frykter her inne..

Håper du snart blir gravid igjen da..

For det er ikke noen sjanse for at testen viser feil? kan hcg innholdet synke så raskt?

Skrevet

Jeg så blod på papirat når jeg tørket meg, men kun når jeg tørket - det kom ingenting i truseinnlegget, den første dagen - Jeg lå i ro hele dagen, tror det var en av de værste dagene i mitt liv, denne usikerheten. På kvelden kom det mye levret blod, og "mensen/sa" var i gang for fullt, hadde IKKE vondt, ikke mensen smerter eller noen ting. og blødde i 3 dager (har bare mensen i 3 dager normalt også).

På ultralyden fant legen to sekker, vi målte hormonet i blodet. Den skal være på ca. 4000 i uke 6, og hos meg var den allerede 44, og så 5 to dager etter på - hormonene rant ut av kroppen sammen med alle symtomene.

Nå venter jeg på mensen en gang, før jeg setter i gang igjen om en mnd. NÅ når alt er over - gud jeg har grått, og ikke ønsket å snakke med noen. Men okay - det skjede nok for en grunn, det var tvillinger, og da er det nok veldig veldig vanlig. Det som forbauser meg, er alle andre som har opplevd det! Nå når jeg er åpen, så komme så de med, ja det opplevde vi oss mellom elste mann og så vider.

Så har du at en sa så går livet faktisk vider, noe jeg hadde veldig vansklig med å tro for to uker siden - Men la oss ikke håpe det.

Uansett lykke lykke til :-)

Skrevet

Nei, jeg er helt sikker på at testen er riktig dessverre :( Jeg fikk først vite at jeg var gravid på lørdag. Tok to ClearBlue digital tester samme dag, den ene på morgenen og den andre på kvelden. Begge positive. Trodde jo ikke at det var sant! Så begynte jeg med litt blødninger på kvelden/natt til søndag, men det var bare litt, mer sånn lyserødt og bare et par dråper. På søndagen ble det etterhvert ganske mye blødninger. Mandag tok jeg en ny ClearBlue digital og den viste GRAVID ( tok den på kvelden). Igår tirsdag så gikk jeg til legen for å sjekke med urin og blodprøve. Urintesten var negativ merkelig nok , og blodprøven venter jeg svar på. Så tok jeg en ny CB test nå idag tidlig, og da sto det IKKE GRAVID. Jeg skal egentlig til legen imorgen for å ta ny blodprøve for å kunne sammenligne hcg fra den første blodprøven. Men vet jo hva svaret er. Har bestilt time hos gynekolog for å sjekke om alt er ute, så jeg håper at jeg slipper utskrapning. Uff :-(

Skrevet

Det hjelper å høre at andre har opplevd det samme. Jeg tror alt skjer med en mening. Det var bare ikke den riktige tiden for oss denne gangen. Men jeg skal leve lenge på de symptomene jeg hadde, det var en deilig og spennende følelse :-)

Tjorven: måtte du ha utskrapning? Jeg vet ikkke hvor vanlig det er med det? Jeg var også 6 uker på vei. Håper jeg slipper...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...