Jaris Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Jeg vet at det er strengt for å adoptere og jeg som student ville nok ikke fått lov. Spm mitt er om dere syntes det er ok med så strenge regler for adopsjon, mens "hvem som helst" kan få biologiske barn?
babygullz <3 vilde Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Klart det, nettop fordi vi ser at ikke alle "hvem solm helst" egner seg som bra foreldre, og kanskje er de biologiske foreldrene til dette adoptivbarnet er en av disse "hvem so helst", derfor setter de strege krav til adopsjon, slik at dette barnet skal få en trygg familie, som ikke er"hvem som helst"
Kulå Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Syns det er greit med strenge regler, men synes det er synd at ventetiden er så lang... Men det blir jo en annen sak. Det jeg syns er horibelt er at når en mor blir fratatt barnet sitt så er det bare å få et nytt liksom.... Men det var og en annen sak, men måtte bare få det ut...
Jaris Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2008 Det spørs jo hva grunnen var til at hun ble fratatt barnet. Jeg er enig i at det bør være strenge regler for å adoptere, men når man ser hvem som adopterer i utlandet så kan man jo spørre om det er nok å ha en fet bankkonto.. Eksempel Madonna og Angelina Jolie. Mitt inntrykk er at hvis du har nok penger så er du "bra" nok til å få barn.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Er tildels enig med deg, Jaris, men det skal jo ikke dyttes under en stol at de som har ubegrenset med midler, gjerne har veldig mange ressurser og. Sånn er det jo her i Norge også. Tror nok ikke den fete lommeboken erstatter hvordan du egner deg som adoptivforelder, men at det stiller deg et stykke frem hvis du ALIKEVEL er blitt godkjent
Delirium Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Sier meg enig med "babygullz 20pp". Et adoptivbarn har jo allerede vært i en mer eller mindre uheldig situasjon, det er jo derfor det skal adopteres bort. Om ikke man var ganske kritisk til adoptivforeldre kunne jo dette stakkars barnet ende opp med å måtte bytte foreldre nok en gang. Det er jo noe mange fosterbarn som må igjennom, og det har jo ikke vist seg å være særlig heldig. Når det kommer til at "hvem som helst" kan få barn så er det jo litt trasig at det ikke er noen måte å forhindre at barn blir født til uegnede foreldre, men hvordan skal man egentlig kontrollere det? Og i vurderingen av hva som er uegnet må jo det delvis gå på skjønn, og da hadde det fort blitt mye urettferdighet, egne tolkninger av regler osv. Det er jo allerede nok problemer mellom foreldre og barnevern som går på akkurat dette. Nærmeste vi kommer en slik ordning er når barnet blir tatt ifra mor rett etter fødtsel. Er ingen måte å rettslig tvinge noen til abort her i landet, ikke som jeg vet om i alle fall?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 jeg synes kriteriene til inntekt og sivilstand er for strenge. Et barn som bor på et barnehjem i f.eks Russland,ville fått det mye bedre hos en enslig mor eller far eller et homofilt par.Men de må jo selvsagt ha visse regler.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 adopsjon er bra! rett at det er strengt for det kan de hvertfall kontrollere- vrs. alle de gærningene som får biologiske barn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå