Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Soennen min er snart 4, og har vaert uten bleie i over ett aar naa. problemet er naa at han har begynt aa kle seg naken foer han skal paa do for en nr2. Han har holdt paa med dette i 2mnd naa, og jeg bekymrer meg litt for om han noen gang kommer til aa slutte med dette. Han begynner paa skolen til hoesten (Bor i England) og jer er redd han vil bli mobbet. Saa langt er det ingenting som har nyttet, han kler seg naken uansett. Har noen liknenede erfaringer? Jeg haaper paa svar for jeg synes dette er saa leit..
mwp Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Her gjorde han det fordi han var redd for at genseren skulle komme i bæsjen. Det kan jeg til en viss grad forstå, for det føles sikkert slik. Og så dingla han med beina, og da for også buksa av til tider. Men nå gjør han det ikke så ofte mer. Gikk over av seg selv.Kanskje det hjalp at jeg forklarte at genseren ikke kom nedi bæsjen.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Takk for svar! Ja, det ser ut til at det har sammenheng med at han ikke greier aa holde styr paa alle klaerne. Jeg er bare saa redd for at han ikke kommer til aa gi seg med det.... Han tar til og med av seg sokkene.
tobarnsmamma Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 dattern min på 3 år har gjort akkurat det samme. av med absolutt alle klærne. det sluttet hun med helt plutselig, helt av seg selv
Troillpia Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Hei Datra mi tok også av seg alle klærne den første tida etter at hun sluttet med bleie. Dette gjorde hun uansett om hun skulle tisse eller bæsje. Men husker at jeg synes det var et stress og et pes med den avkledinga hver gang, og var liiivredd ho måtte på do hvis vi var på kjøpesentre eller kafeer osv. Tror det er mer vanlig enn vi tror...Nå har jeg ei på 4 år på avlastning annenhver helg, og hun gjør det samme... Sønnen til min bror har også nylig slutta, og også han kler seg naken! Med datra mi gikk det over av seg selv, plutselig ble jeg liksom bare obs på at hun faktisk satt på do med klær på! Lykke til :-)
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Hei du! Dette er virkelig vanligere enn jeg trodde i allefall ;-). Her er det som far og stefar, som sønn. Pappa'n til sønnen min og stefaren hans gjorde begge dette som små:-). Pappa'n hadde visst en greie med å gå naken generelt, da, og sluttet å bæsje i bleien sin når han var 10 mnd fordi det var ekkelt. Gikk bare på do, kliss naken, når han skulle nr. 2. Hylte og skrek til de tok av han klærne. Min nåværende samboer (har jeg fått forklart av svigermor) syntes visst det var så varmt, for han strei så fælt -pressa og truga, hehe. Sønnen min har begynt nå også, men bare genseren og buksa -han beholder sokkene på, hehe. Med han så er det nok mer det som hun over sier -at det blir litt mye for han å holde styr på klærne samtidig som han holder seg i ringen. Buksa detter ned på anklene og i gulvet, mens genseren vrir han av seg før han setter seg. Har ikke tenkt så mye på det, jeg -regner med det gir seg etterhvert, men det blir jo litt anderledes for deg som bor i England og de begynner på skole når de er 4. Det er jo ikke sikkert det er så uvanlig der heller -jeg vet det er flere som gjør det samme i bhg der sønnen min går :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Tusen takk for sa mange svar! Er ikke redd for at han er unormal lenger. he he he. Her om dagen tok han ikke av seg sokkene, og en annen gang satt han paa do med genseren paa ogsaa! Dette vokser han seg nok ut av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå