Gå til innhold

Bruker dere barnetrygden til noe spesielt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer av nysjerrighet..

Så at det var et innlegg om det her, når den kom.

Vet at mange sparer den på en konto til barnet. Vi gjør ikke det, pengene går med til alt mulig til småtten. Inkl. barnehage, klær, utrsyr, bleier og mat blir det jo mye mer enn 970 kr. mnd uansett.

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Rebel m/jente
Skrevet

den går i den store potten for tiden. Når utdanningen er ferdig blir den + mer satt av på egen konto til mini.

Skrevet

Kniper det litt en mnd så "tar mor" alt, er det greit med penger så får mini hele beløpet ... som oftest ender det med "litt på hver" (men det jeg "tar" brukes jo på ting til mini ...) :-)

Skrevet

Jeg har egen konto den kommer inn på som det alltid står littegranne penger på.

Derfra går det ut 2 trekk per mnd.

Et til fondskontoen til vesla og et til en regning som betales.

Så mesteparten går til hennes sparing...

Skrevet

Den forsvinner sammen med det andre som kommer inn.

Til å begynne med sparte vi den, men etter at jeg ble fri for jobb så har vi ikke råd. Men det går 1-2 hundrelapper til sparing iløpet av en mnd.

Skrevet

Vi sparer hele beløpet. Jeg har aldri regnet ddet med i noe slags budsjett så tenker ikke på de pengene som noe som kommer. De går direkte inn på guttene sine kontoer og så bruker vi dem til å ting de trenger og som de har glede av. Klatrestativ, bilstol, trampoline.... Slike store ting de har lyst på og trenger:)

Synes det er en fin måte å gjøre det på.

Skrevet

Barnetrygden går med til barnerelaterte utgifter. Bleier, mat, klær osv. Det er langt fra nok, men det hjelper da litt. Vi har dessverre ikke råd til å spare det til ungene enda, så vi bruker den til det den er ment til (uten at jeg skal rote meg inn i en diskusjon om den saken).

Skrevet

den går i den store kassa her, det koster jo litt å ha barn! hun får 200 kr i mnd på sparekontoen sin da. synes det er nok jeg..

Skrevet

Her går den inn på huslån. Jeg ser på det som en bedre investering i småens framtid enn å sette de på konto med såpass lav rente som nå. Pengene blir mindre verdt med tiden. derimot tenker jeg at vi foreldre blir mer pengesterke med tiden, med lite gjeld når han er stor og trenger penger til store ting, innskudd på leilighet, studier, bil, kausjonist på lån osv. vi har arvet så mye tøy og jeg kjøper ingenting unødvendig så det han trenger i hverdagen det har vi dekket uansett.

Jeg tror vi er lure....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...