Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Er det absolutt alle som bruker vogge fra starten av??? Ingen som skal bruke kun sprinkelseng?? Det vi hadde tenkt først, den er 60*120, men når jeg leser her inne virker det som alle skal ha en liten seng.......
skimre Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 brukte bare sprinkelseng til nr 1 og nå kommer vi til å kun bruke sprinkelseng til nr 2;o) har litt trua på at de skal lære seg tidlig å sove i egen seng jeg da... selv om den står ved siden av vår altså) har fungert flott på storesøster!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Vogna brukes på dagen og seng 60 x 120 på natt her, gjorde det slik sist også. Det blir jo så unødvendig dyrt hvis man skal kjøpe alt mulig man egentlig ikke trenger. Man er jo ikke nødt til å ha ei lita vogge.
grivid m/nr.2 Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Vi har bare sprinkelseng, ingen vugge her. Men vi kommer nok til å gjøre som sist. At babyen ligger i vognbagen den første tiden. Sprinkelsenga blir veldig romslig for de, er så vant til å ligge trang. Erfaringen fra sist er at hun roet seg bedre i vognbagen. Vi hadde den bare oppi sprinkelsenga vi...
grivid m/nr.2 Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Det er jo bare å prøve, med sprinkelsenga. Evt kan dere bygge litt pledd rundt....
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Å det var godt å høre... men hvilke størrelse dyne har dere da??? Drar babyen den over hodet og slikt??? Og hva har dere nedi, bare madrass eller?? og tisselaken og laken... eller blir det kaldt slik at en bør ha lammeskinn????
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 Vi har bare kjøpt sprinelseng. Ettersom vi har soverom i 2. etasje, så tenker jeg å sette baggen til vogna i stua på dagtid. Eller bare legge babyen på sofaen på dagtid.
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 29. januar 2008 #8 Skrevet 29. januar 2008 Vi har ei stor sprinkelseng på soverommet, og vugge på stua... Vugga har vi arvet, så det er jo litt koselig =O)
grivid m/nr.2 Skrevet 29. januar 2008 #9 Skrevet 29. januar 2008 Bare laken nedi og madrass da =0) Husker ikke helt målene på dyna i farta jeg, men det er den minste til senger. Altså ikke til vogna, men neste størrelse. Ikke pute.... Det vunka bra med førstemann hvertfall...
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #10 Skrevet 29. januar 2008 Vi har 80x100 dyne i senga, og 65x80 i vogna.
skimre Skrevet 29. januar 2008 #11 Skrevet 29. januar 2008 vi invisterte i drykid madrass, og har ikke angret på den, den er bare å vaske og tørker igjen til kvelden. hvis lillesnupp har hatt lekasje i bleia, eller omgangssyke har den madrtassen reddet natta mange ganger. brukte juniordyne er den 80x100 tro... hmmm husker ikke helt, men vi brukte nattpose (ikke bundet fast) når hun begynte å ligge overalt i sengen ) nå er hun to og har bel brukt dyne igjen siden i høst tror jeg:o) lykke til med handlinga- og husk du trenger ikke alt og mye kan handles inn etterhvert, hvis behovet melder seg;o)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #12 Skrevet 29. januar 2008 og det er ikke for stort til den lille. han kan ikke dra den over seg??
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #13 Skrevet 29. januar 2008 Babyene beveger seg ikke så mye når de er så små, så de klarer verken å dra den over seg eller sparke den bort.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #14 Skrevet 29. januar 2008 hadde du både madrassen og overmadrassen da eller???? tisselaken bruker dere deT??
Smily84 Skrevet 29. januar 2008 #15 Skrevet 29. januar 2008 Vi skal ha sprinkelseng på soverommet som blir flyttet inn på barnerommet når den tid kommer. I tillegg kommer vi til å ha en vogge stående i stua slik at han kan sove der på dagtid. Vogga er den samme som farmora mi lå i da hun var liten, så det er litt gøy:-) Men det blir nok en del soving ute i vogna også.
skimre Skrevet 29. januar 2008 #16 Skrevet 29. januar 2008 vi har en billig madrass under, den fulgte med sengen, og drykid overmadrass, den kosta rundt 700 kr, så det er jo litt, men har vasket den mange ganger og den er like fin:o) http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&func_id=17300&template=product_info&open=15
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 29. januar 2008 #17 Skrevet 29. januar 2008 Vi skal ha seng, sprinkelseng som er 150x55 Kommer ikke til å kjøpe noe mindre som han skal bruke bare for kort kort tid. Blir det for stor plass der så får vi tylle han inn eller sette bagen til vognen oppi.
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #18 Skrevet 29. januar 2008 Vi bruker og sprinkelseng. Men erfaringen min forrige gang var at snuppa ikke roet seg skikkelig, det var rett og slett for stor plass oppi der Problemet ble løst med ammeputen som ble lagt oppi sengen om kvelden og så la jeg et stor lammeskinn over. Derved har hun det lunt og godt rundt hodet, og sengen lukter gjerne både mamma og melk etter all ammingen tidligere på dagen. Kan anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå