Gå til innhold

" ...jeg hadde pakket og dratt på flekken..."

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg leser innlegg her som handler om udugelige menn, krangler, ol, er dette oftest svaret som blir gitt av

"dib`s fantatsiske husmor rådgivere". Ingen hadde funnet seg i det, mange hadde bare dratt fra mannen, de fleste hadde i allefall pakket kofferten for å sette et eksempel eller sluttet å prate med mannen sin til han tok opp problemene.. HALLOOO..

Jeg skjønner ikke at noen råder andre til å gi opp så lett. Hva med å prate ordentlig sammen, sette seg ned og forsøke finne en løsning. Skrev selv et klageinnlegg for noen mnd siden, og samtlige svar sa at jeg brukde pakke og dra.. fordi mannen min bidro mindre enn han burde. Etter samtaler har vi funnet en bedre fordeling og ting går bra. Er det rart skilsmissestatestikken er så høy? Hva med å tenke litt på barna, og iallefall se igjennom alle muligheter før man pakker og drar.. Litt ansvar bør man ta for sine handlinger når man er voksen..

Sjerpings..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert noen som er raskt ute med å svare slik, og jeg har svart slik når jeg synes det som fortelles er ille. Som i at han kaller henne skikkelig stygge ting foran barna, ikke er til å stole på osv. Ellers er jeg enig med deg i at man skal være litt forsiktig med å komme med råd i slike saker. En helt annen sak er at jeg kan skrive at jeg ikke skjønner hvordan noen "gidder" å ha det slik i et forhold fordi jeg vet jeg ikke ville holdt ut å ha det slik selv (altså være med en mann som oppfører seg som en drittunge).

Skrevet

Lagret litt kjspet der. Poenget med det siste jeg skrev er at mange skriver sikkert som jeg tenker og gjerne gir uttrykk for, sin personlige følelse/mening om å være i et slikt forhold fordi akkurat JEG (og alle andre som svarer slik) ville nok ha pakket sekken og dradd dersom mannen oppførte seg slik og ikke ville høre på meg.

Skrevet

Enig i at mange er raske med å be andre om å flytte. Men er også enig med Alva, enkelte ting er bare for drøye til at man finne seg i det.

Dersom jeg råder noen til å gjrøe det slutt er det enten fordi en enkeltepisode er såpåass grov, eller at jeg kjenner nicket eller historien fra før, og utfra det tenker at det ikke er håp for dette forholdet.

Skrevet

Enig med deg. Har skrevet lignenede innlegg selv en gang. Det er svært få som snakker om problemene sine her inne skal man tro svarene som blir servert.

Skrevet

kan bare signere denne....det er lett å si dra...men å gjøre det er noe annet...

Skrevet

Enig med deg i det at man må jobbe litt hardere for å få ting til å fungere.

Men, ikke alle har en partner som er interessert i å prøve.

Og de tilfellene du nevner hvor man får responsen "jeg hadde pakket kofferten og dratt... osv." tror jeg den responsen kommer ut som noe satt på spissen for å markere at dette ikke er akseptabelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...