Bea <3 Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Legger merke til at det er flere med meg som har hunder og andre dyr her. Er selv helt dyregal, elsker dyra mine og får ikke nok! Jeg har 1 labrador, 1 dachs, 1 katt, 5 voksne kaniner, 7 kaninbebiser (fikk et kull for 4 dager siden) 6 høner, 1 hane og en gris! Nå hører det med til historien at jeg driver gjestegård- og da selvfølgelig jobber hjemme. Ellers hadde jeg nok ikke hatt tid til å vie masse oppmerksomhet til disse herlige skapningene. Hva slags dyr har dere? Og er det noen som har en morsom dyrehistorie å fortelle?
To tette og ei badehette ;) Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Jeg har "bare" en katt jeg. Jeg elsker han SÅ høyt!!
Solståle med 2 prinsesser Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Imponerende antall med dyr du har!! ;o) Vi har 2 hunder, en Cocker Spaniel og en Dachs. Begge to er 2 år nå. Blir spennede å se hvordan de reagerer på babyen som kommer om noen uker..
mine små alver... Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Oi..det var ikke få!!! jeg er også vokst opp med mange dyr,nå har vi bare to katter. Dvs den ene oppfører seg mer om en hund. Hun elsker å ligge i armkroken min(på rygg) og kose magen,hun kommer alltid når jeg roper,hun ligger ved fotenden i senga og hun tigger mat!!! Hun er helt vill og kommer for å smake på allt.... Og sist men ikke minst hun er fasinert av vann. Når noen trekker opp i do her eller skrur på springen kommer hun løpende.Hun oppholder seg mye på lilledoen vår for der drypper springen.Hver dag er hun der inne å drikker og vasker seg i det rennende vannet. Jeg har også sett henne leke i vann-dammer utenfor huset, Dette er vel ikke helt normal katte oppførsel kanskje?!! =) Morro med dyr!!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Her er det forresten.. Vi har 1 sjæfer og 2 katter
Bea <3 Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2008 Hva slags Dachs har du? Våres er langhåret standard og kun 12 uker. er også veldig spent på hvordan han kommer til å reagere på babyen. Tanken var at de skulle få vokse opp sammen, og bli verdens beste venner:)
3 skatter ute:) Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 akvarium her i huset startet i september med en 22 liter som 4 åringen fikk i bursdagsgave- puttet i 4 platyer og når det var så lite så ville nok ikke mange eventuelle babyer overleve mente de som solgte oss dette men ups, så kom det 1 ny som har blitt stor, så kom det 5 som begynner å bli stor og joggu er det 6 nye babyer der nå også som ser ut til å vokse opp så her om dagen kjøpte vi ett 240 liters akvarium , så vi kan flytte noen av de inn dit om noen uker for 16 fisk i det lille akvariet det går ikke, og vi har blitt helfrelst på akvarium og det er hvertfall ikke tema å drepe noen av de stakkars småfiskene
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 29. januar 2008 #8 Skrevet 29. januar 2008 ååå! jeg elsker dyr jeg også! Nå har vi tre katter, to voksne og en kattunge! kjempe kjekt!:D
Bea <3 Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2008 Har alltid vært fascinert av fisker og akvarium,men hvor ofte må man vaske akvariumet for at det alltid skal være gullende reint? Fint du ikke dreper fiskebabyene:) Har snorkla i Thailand og kommer aldri til å glemme de fantastiske fargerike og forskjellige fiskene vi så der- også så tamme dem var. vi skulle ikke ta på dem, men de svømte veldig nærme oss og glana:)
3 skatter ute:) Skrevet 29. januar 2008 #10 Skrevet 29. januar 2008 man skifter ca 25% av vannet en gang i uken. da ser det flott ut:) vann og fisk er utrolig fasinerende.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 29. januar 2008 #11 Skrevet 29. januar 2008 Elsker også dyr!! Har hatt to hester tidligere, en om gangen altså.. Drev med sprangridning, men måtte kutte ut det når jeg skulle bli gravid da. Har også to katter, mor og datter! De er bare skjønne!!
camoneiel *har født* Skrevet 29. januar 2008 #12 Skrevet 29. januar 2008 Har ikke så mange historier å komme med, men desto flere dyr. Bor på landet med rikelig plass (ikke gård), derfor har vi en del ekstra munner enn familien å mette Skal vi se; Vi har en liten hund av typen pommeranian. Litt liten, men det er en vanessak. Hadde shæfer før og da hun gikk bort ville vi prøve en mindre type. Men det blir nok ny shæfer om en 10-15 år tror jeg.)) Har også tre katter, to masvin, en kanin, tre høner, en hane og fem kyllinger. Tror det var alle for øyeblikket. Har ei på 11 år som kommer hjem med alle slags rare fugler og dyr som vi må stelle og passe på til de blir store og klarer seg selv.
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #13 Skrevet 29. januar 2008 Vi har en katt som heter Loppa ) Hun ble funnet sammen med to andre kattunger i en kontainer for mange år siden. Noen som hadde dumpa de der. Jeg tok den ene, venninna mi den andre og den tredje ville de som fant de beholde selv. Siden hun ble funnet på denne måten, så synes jeg at Loppa var et passende navn ;o)
Mitzy Skrevet 29. januar 2008 #14 Skrevet 29. januar 2008 Tør ikke si hvor mange dyr jeg har jeg, hehe. Men har japansk spisshund, schæfer og en haug med sankt bernharder. Hvertfall nå siden vi fikk ett valpekull for 2 dager siden:) Driver kennel da og bor litt utenfor bystrøk. Elsker dyr og kunne nok ikke levd foruten:) så har vi katter,ilder, marsvin og fugler(men fuglene er jeg ikke begeistret for, de er sambo sitt ansvar) Vi er begge ufattlig dyrefrelste da,hihi
Rebekka og tre vidundere Skrevet 29. januar 2008 #15 Skrevet 29. januar 2008 Jeg er også veldig glad i dyr. Vi har to kaniner og en hund (Flatcoated retriver). Det var vel egentlig sånn at vi hadde to barn og følte det var nok. Men så måtte det skje noe mer, og vi fikk hund. Det var jo fantasktisk kjekt, men etter en liten stund følte vi at heller ikke det var nok. Derfor blir det et barn til :-) Hadde jeg ikke vært i jobb (og elsket å dra utenlands på ferie) hadde vi nok hatt flere dyr.
Melkedrøm Skrevet 29. januar 2008 #16 Skrevet 29. januar 2008 Vi har en katt, men den har tatt seg en skikkelig luftetur- har ikke sett den siden romjulen.. Håper hver dag at den skal komme hjem. Verdens beste katt! Med stoor personlighet.. Ellers har jeg ei drektig frieserhoppe og ei lita årings fjordingshoppe. Gleder meg til sommeren da det kommer et føll også Ellers har jeg store planer om å få tak i høner, gjess kanskje en liten gris og en hund- bare vi blir ferdige med å bygge hus på tomta vår. Har lyst på en liten bondegård Må jo være flott for barna å vokse opp med dyr også
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 29. januar 2008 #17 Skrevet 29. januar 2008 Vi har et 220 Liters Saltvannsakvarium Med Nemo fisker, gule kirurger osv MAsse fargerike koraller og anemoner Kjempelekkert!! Og best av alt, det renser seg selv !!!! Bytter ikke vann engang Bare står å er pent!!
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #18 Skrevet 29. januar 2008 Vi har to katter, mor og sønn. De er ekstremt bortskjemte, guttungen er 7 mnd og ligger i sengen vår om natten, vil bare ha vann fra rennende spring, eller fra dusjen. Han tror han er ett menneske. Må begynne å avvenne han med å ligge hos oss om natten før bebisen kommer...det gruer jeg meg til, noen som har noen forslag på hvordan jeg skal gjøre det..:-) De skal uansett ikke bli glemt når vi får ett nytt familiemedlem i huset:-)
☆Lady Ma Ma☆m/påfyll:) Skrevet 29. januar 2008 #19 Skrevet 29. januar 2008 Må heve meg på her jeg:) Har en hund og en katt som jeg elsker superduper høyt,for tiden er oxo hunden til pappa som er ei skikkelig grom jente:)Er så koslig atte.For tiden går jeg oxo grunnkurs i lydighet med min egen hund og det er sinnsykt gøy har lyst til og fortsette men kurset begynner allerede i februar og da orker jeg ikke tross hjelp fra sambo. Må bare fortelle om første gangen min hund kjente lille nurket.Han har det med og legge hodet på magen min og plutselig fikk han ett tupp og da lurte han noe helt utrolig,dytta på magen med snuta og skakka på hue,eller så får både pus og wims ras på puppa mine og borrer seg inn i brystet på meg og snuser dem er jo så rare:D Skal inkludere dem alt jeg kan når nurket kommer så det ikke blir noe sjalusi er tross alt barna mine dem oxo:)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 29. januar 2008 #20 Skrevet 29. januar 2008 Hehe, artig historie med hunden! Min katt pleier å komme og sitte i fanget når hun er kjælen, og stamper da potene på magen vårres når hun koser seg. Men sist hun gjorde det, fikk hun seg noen spark tilbake, hehe! Er nesten så hun gir massasje med potene liksom, som de gjør mens de er små og drikker melk, men babyen syntes vel ikke noe om det.. Hun har også treft en baby før, og da var hun sååå nyskjerrig på den.. Skulle snuse helt oppi ansiktet på den. Hun er skikklig kosekatt, andre gullet mitt!
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 29. januar 2008 #21 Skrevet 29. januar 2008 Her bor det to store hunder av rasen grand danois, og en svært korthåret rasekatt. Ellers har jeg hest(som pg graviditeten er skikkelig tjukk om dagen den og:) ) Før hadde jeg tre katter, stort 400l akvarie flere mindre akvarier, men måtte bare kutte ned litt. Så kattene fikk nye gode hjem. Elsker det meste av dyr og hadde det ikke vært for sambo som sier at nok er nok hadde jeg hatt mer.. ble nødt til å mellomlande i "vanlig enebolig", vokst opp på gård, men har avtale med sambo at det blir småbruk på oss om noen år, og da har vi blitt enige om at det skal iallefall være gøy med noen høner, og ett par lamaer:D De er så kule! Pluss hesten da..og hundene..og katten..og.. Nei...klarer meg iallefall ikke uten!
magj Skrevet 30. januar 2008 #22 Skrevet 30. januar 2008 Har jo to fjøs med melkekyr da, men det teller jo ikke som kjæledyr!! Sambo som steller dem nå. Har 10-12 hester med stort og smått, men de er det svigerinna mi som steller. Hun driver med innridning og avl, jeg har knapt nok sitti på en hest! Har hund, en Ungarsk Vizsla. Sjelden rase i Norge, men det er altså en stående fuglehund. Hun var kjempekompis med førstefødte, men etterhvert som det har blitt flere unger har hun trekt seg mer unna. Orker ikke maset fra dissa menneskeunga. Men likevel mye kos å ha hund og unger. Hun er ett år eldre enn første, for jeg ville oppdra henne i fred og ro uten innblanding fra unger. Hun blir nå 9 år i vår. Hver gang vi har kommet fra sjukehuset med ny baby har hun fått undersøke bæsjebleie og rumpe for å bli kjent med babyen. Hadde hun fått lov ville hun gjerne vært en liten reservemor og vaska og stelt den lille stumpen. Veldig moderlig (hadde et kull med 8 valper for 4 år siden). Har også en helt utrolig katt. Veldig fornøyd med den personligheten. Han ligger helst midt i leikeområdet til tvillingene, så de må kjøre OVER han med leikebilene for å komme seg forbi. Fri sjel som kommer og går som han vil, men veldig behagelig å ha i hus. Stor og langhåra kosepus. Har også for tiden 3 akvarium: 16 l, 160 l og 540 l. Skal etterhvert bare ha det største da, må bare omrokkere litt i fiskebestanden (les:kjøp og salg). Veldig avslappende å sitte å se på. Har flytta godstolen foran det nye store karet, sitter heller der med PC'n enn foran TV.
Supertea Skrevet 30. januar 2008 #23 Skrevet 30. januar 2008 Vi har en katt og to hunder. Hundene er: -Engelsk staffordshire bullterrier, 8 år, hann -Rottweiler / Labrador, 1 år, hann Katten er en blå colorpoint ragdolljente på to år. Jeg har drever med oppdrett av rasekatt (ragdoll) siden 2004. Har hatt seks kull og venter det 7. nå. På det meste har jeg hatt 8 katter hjemme Men har kuttet ned pga familieforøkelsen, og benytter meg av fôrverter i stedet. Det ligger bilder på profilen min. Har også drevet med hest i 15 år, dressurridning, og jobber som ridelærer / hestepasser. Men solgte hesten min i sommer pga studiene, og regner med å være hesteløs noen år.
harlekinia Skrevet 30. januar 2008 #24 Skrevet 30. januar 2008 Nesten så jeg ikke tør skrive ;-) vi har egen gård og derfor mulighet til å ha litt forskjellig. -2 schäfere -2 katter -3senegalpappegøyer -3 akvarium (250l, 60l, og 5liter) -1 "kjæle kylling" som bor i stua i ett kanin bur men nekter å være i buret og skal helst sove i sofaen.... - 50sauer -4hester (en med termin sammtidig som meg...) -12høns -2gjess Så hær er det litt å henge fingrene i... men stortrives med alle dyrene og hadde nokk hadd dobbelt så mange hvis ikke sammboer har begynt å knurre høyt hver gang jeg ser en kattunge o.l ;-)
andregangsgravid<3<3<3 Skrevet 30. januar 2008 #25 Skrevet 30. januar 2008 Er også utroli gla i dyr.. mn for tiden har vi "bare" en katt..er veldi gla i han da..mn savner mer dyr rundt meg..har jo så utroli lyst på hund..sukk..mn det får vel komme etter hvert Mn blir jo spennende å se hvordan kattn reagerer når det kommer en baby i huse..tihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå