Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor langt unna familien, så det er lite sannsynlig at noen bare dumper innom. Men sist gjorde faktisk svigers det, dag tre, mens jeg satt opprørt i barseltårer, utslitt og med blodoverføring på gang. Det banket plutselig på døren, og der sto de og flere andre fra hans familie.

Veldig koselig at de ville komme den lange veien, men hva med å si i fra på forhånd og avtale tid?

Jeg hadde gjort avtale med venninner og andre, og visste godt når de kom, slik at jeg fikk forberedt meg, ja alle vet vel hvor fresh man føler seg etter en fødsel...!

Er det urforskammet om jeg nå i forkant informerer svigers om visitt og hviletider på avdelingen, og ber dem om å ringe på forhånd dersom de tar turen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om svigers eller mine foreldre kommer innom uanmeldt synes jeg det er ok, men ikke øvrig familie og venner. Men jeg regner ikke med at svigers bare dukker opp egentlig, de er ikke helt typen til det.

MEN; om de skulle gjøre det, og vi f.eks manglet søvn eller noe annet, så hadde jeg spurt pent om de ville ha seg en gårtur el liknende med babyen, slik at jeg/vi kunne fått en times søvn.

Skrevet

Gi beskjed du, dem skjønner helt sikkert.

Skrevet

Det syns jeg overhodet ikke.

Du skal bruke de dagene til å hvile og komme deg etter fødselen, og det bør de respektere.

Jeg selv er førstegangs, og tenker som så at alt av familie pent får holde seg hjemme til vi er klare for besøk. Med førstemann og alt tror jeg det vil være deilig å slappe av bare oss tre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...