mamma til 3 englebarn Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Jeg var på ul i dag og trodde jeg var i uke 19. Det viste seg at jeg skulle bli satt 14 dager tilbake etter str på jenta. Skal på vekstkontroll i uke 24. Jeg skjønner det ikke helt, for da har jeg tatt positiv test bare et par dager etter unnfangelsen da??? Har noen andre opplevd dette?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 hei opplevde dette med mitt andre svangerskap. ble flyttet fra 11 august til 26 august pga jenta var liten i vekst .. jeg heller skjønte ingen ting pga hadde jo testet og fått posetivt svar nesten før jeg var blitt gravid fikk jenta 19 august . altså 7 dager over min termin men før ultralyd terminen. på sykehuset sa de att hun hadde tydlig tegn på overtid og att de kunne nesten si 100 % att min termin stemte du får se på neste ultralyd men ikke bli overasket hvis den kommer før terminen ( ultralyd terminen )
Sikkertforgammel Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Jeg var i flg mensterm 18+6 dager ved ul, men legen sa jeg bare var 17+3 på ul. Jeg testa pos dagen etter jeg venta mens. Med andre ord, iflg ul.legen ble testen min sterkt pos 4 dager etter den antatte befruktninga/unnfangelsen. Har vanskelig for å tro dette... Så kanskje vi bare har litt mindre babyer andre ved ul?
rosered Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Jeg var i følge mens termin 19 uker på ul, men ul dama sa at jeg bare var 17+3 (eller 17+4 som jeg burde vært i følge termin)... Testa da også positivt 6 dager etter befrukting, og veit når jeg hadde el og ble gravid.. Syns nesten det kommer ann på hvem som tar ul og setter termin for målene på babyen i forhold til noen andre jeg har sett her tilsvarer det samme som litt over 18 uker.. Men men, tenkte jeg skulle ta det opp med jordmor da jeg ikke vil risikere å gå 2 uker over ul termin, som da blir over 3 uker og 3 dager over "min" beregna termin..
Sikkertforgammel Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Jeg kan også risikere å gå 3 uker og 2 dager over MIN termin. Teit...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå