Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Mini er blitt så forkjøla. Noen tips til å gjøre ting litt bedre for han? Finnes det nesedråper, hostesaft for babyer (6 mnd)?
1liten&1små Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Har ei jente på snart 3 mnd som nettopp har vært forkjølet. Spurte på apoteket om de hadde noe slimløsende (hostesaft) vi kunne gi henne, men da anbefalte hun å ringe lege først (det var ikke sååå ille, så vi ringte ikke). Har ellers gitt saltvanns-nesedråper ved behov. Fikk også tips om å sette senga oppå bøker e.l. slik at den ble høyere i hodeenden, da det kunne gjøre det litt bedre.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 er visst noe som går nå sa de på legestasjonen. min lille på 6 mnd er kjempeforkjøla, litt feber og øyekatarr. det finnes nesedråper som er lurt å gi, spesielt før de skal sove og spise. hostesaft anbefales ikke har jeg hørt. nesesug er lurt. og bygge opp senga er et must. lufte godt på rommet og ha det litt kjølig når babyen sover. Morsmelk i nesa skal visst også hjelpe.
meg & mine små Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Prøv deg frem med bare saltvannsdråper først. Du kan også kjøpe en pipette på apoteket for å fjerne snørret i nesen. Fungerer veldig bra sammen med saltvann.Hvis det ikke hjelper så kan du dryppe først med saltvann og så med Rhinox dråper. Vi gjør dette på nettene for at mini skal få sove litt bedre. Og som nevnt i innlegget over så bør du heve hodeenden av sengen. Hvis hostingen ikke blir bedre og mini ikke får opp slim kan du prøve Solvipect. Fåes kjøpt på apoteket uten resept.
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Tulla mi er ogsaa 6mnd og forkjoela. Jeg dryppet noen draaper mm i nesa hennes tidligere, og det saa ut til aa hjelpe. Godt den melka er brukanes til noe... (hun har puppenekt). Ellers skal jeg ogsaa heve senga litt i natt. I gaar natt ble det nemlig bare et par timer soevn..puh..
brigdetjones Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 ja det må nok være noe som går for tiden. synes det er ordentlig kjipt...første gang snuppa er syk. masse slim og hoste og på søndag så hostet hun så mye at hun kastet opp all maten opptil flere ganger. har hatt feber også men det har gitt seg nå. vi bruker både rhinox nese spray og saltvann spray og litt morsmelk. har hevet hode enden på senga og har nok hjulpet litt. men vi kan trygt si at vi er ganske slitne alle sammen her og det er jo verst for lille klumpen som ikke skjønner noen ting stakkars. først flyttet vi for en uke siden så kom første tannen og så første forkjølelsen.... alt på en gang:-) hvor lenge pleier sånne forkjølelser å vare tro??????
MathildeC Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 Dette er visst noe som går ja! Jenta vår er 6 mnd og er nettopp blitt forkjølet for første gang, hoster og snørret renner.. Hun har fortsatt et smil på lur heldigvis.Men søvn blir det jo lite av for oss alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå