Gå til innhold

Tannlege og graviditet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man gå til tannbehandling når man er gravid?? Er det noe greier med at man ikke kan få bedøvelse og sånt da? ... har fått sånn tannverk så nå må jeg se å komme meg avgårde!!,,,,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring tannlegekontoret og hør med dem, de vet =O)

Jeg var til sjekk hos tannlegen i forrige uke. De røntger ikke, selv med digital røntgen og minimalt med stråling så tar de ingen sjanser.

Som sagt, ring dem, så får du vite det du trenger =O)

Skrevet

takk for svar- får prøve å ringe ;o)

Skrevet

Mindre stråling ved å ta bilde hos tannlegen enn å gå gjennom sikkerhetskontrollen på gardermoen......

Alltid en avveining mellom å "reparere" mor og ta hensyn til den lille.

HUSK fluortannskyll og tanntråd!

Skrevet

jeg er i 7. sv.uke og har time denne uka så jeg ringte likegodt å spurt for sikkerthets skyld. de tar ikke røntgen og vil derfor vente med ei rotfylling (siden de ofte tar røntgen i forbindelse med d). Men det var bare i begynnelsen av svangerskapet sa hun.(?)

De tar heller ikke store amalganfyllinger, men ellers er det ikke noe problem.

Skrevet

Var hos tannlegen i forrige uke pga vondt og da sa de at de helst ikke gjør noenting, at 2 trimester er regnet som det tryggeste og at hvis mor er UTROLIG plaget med en tann reparerer de den heller enn at man må lide seg gjennom mange måneder. Selv fikk jeg beskjed om å ta paracet for min vonde tann og komme tilbake hvis det holder seg like vondt i mer enn et par uker.

Skrevet

var hos tannlegen forrige uke, med tannpine, fikk bedøvelse og rotfylling, men beskjed om å komme tilbake når ungen var ute for fortsettelse av rotfyllingen. skal også trekke tann, men det ble heller ikke aktuellt når jeg var gravid nå sa han.

Skrevet

Jo, man kan gå til tannlegen når man er gravide. Man får en kappe over magen da de skal ta bilde men ellers fungerer alt normalt:-)

Skrevet

De vil helst ikke trekke tenner hos gravide iallefall.. var der nylig pga betent og vond visdomstann, men må vente til trekking til etter fødselen...

Skrevet

Min tannlege sa ingenting...hu trakk ei tann på meg,og tok røngten.Hmm...kansje eg isje ska gå t hun lenger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...