Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 I barnehagen vår er en mann tatt ut av jobb pga en bekymringsmelding fra noen foreldre.Dette skal ikke dreie seg om grove overgrep, men det vil jo da si overgrep uansett, bare ikke på det groveste.. hvis dere skjønner. Jeg fikk høre om hva som hadde skjedd av noen bekjente av meg, og tok derfor kontakt med barnehagen.De velger å ikke ha allmøte så alle foreldrene blir informert, men heller ta det opp med de som "får høre noe".. Dette er en barnehage med 4 avdelinger, og 80 barn ca.. Hvordan ville dere som foreldre reagert om dette hadde skjedd i din barnhage??Og du ikke hadde blitt informert om det, men hadde fått hørt om det sånn helt tilfeldg?? Om noen orker, legg ut på skravle..
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Ikke media, men FAU. De kan innkalle til foreldremøte og informere uavhengig av hva barnehagen gjør.
ennaH Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Absolutt! Men så er jeg journalist sjøl, da...
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Bare pass på og ikke forhåndsdøm noen her! Det kan fort utvikle seg til å bli en heksejakt... Å varsle media er bare å helle bensin på bålet, og det kan få grusomme konsekvenser. Dersom det kommer en anmeldelse er saken en annen, men da får media nyss om det. garantert!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Saken er anmeldt.. Så derfor skjønner jeg egentlig ikke hvorfor de ikke hat henta det opp allerede..
amee Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Om mannen er annmeldt og tatt ut av jobb, er han jo fysisk fjernet og forhindret fra å skade barnehagebarna. Ingen er dømt, kun en bekymringsmelding er framlagt. Kan ikke se hvem det skulle gagne å få dette ut i media? Ikke barna, eller de bekymrede foreldre ialllefall... Tenk litt tilbake til Bjugn-saken... Tror jeg ville latt politiet gjøre jobben sin, og evt. bekymringer ville jeg rettet til styrer.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 Ja,det skjønner jeg.Men, jeg synes foreldrene har rett til å vite om dette uansett, når det KAN ha skjedd rundt deres barn.. Og når jeg sier media mener jeg lokalavisa.. Var en lik sak her for et par år siden, han er nå dømt, men var jo ikke det da, uansett informerte barnehagen..
amee Skrevet 29. januar 2008 #8 Skrevet 29. januar 2008 Er forsåvidt enig i at når informasjonen først har lekket ut, er det bedre alle foreldrene får samme info, enn at jungeltelegrafen skal få stå for det. Tror ikke bhg kan gi så mye info dersom en sak er under etterforskning, og med tanke på tausetsplikt... men noe kan de alltids si. men media ville jeg uansett holdt utenfor, hva om denne mannen er uskyldig? Han kan ikke gjøre flere overgrep i bhg nå, og er han skyldig får man spre det når dommen er falt for å unngå at han noengang kan gjøre noe lignende iogjen. mener det viktigste må være å skåne barna, unngå flere overgrep og få mannen dømt.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #9 Skrevet 29. januar 2008 Ville absolutt ikke varslet media nei. Husker Bjugn-saken med gru... Men varsle rette instanser kanskje som de over meg skriver. Eller stole på at de som jobber i barnehagen har en grunn for at de velger å gjøre det på denne måten.
Mamma Mirabell Skrevet 29. januar 2008 #10 Skrevet 29. januar 2008 nei det hadde jeg ikke gjordt.Alle må få en sjanse....
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #11 Skrevet 29. januar 2008 Hadde heller ikke tipsa om denne saken... Forresten, hvorfor legger du ikke dette ut på skravle selv?! Andre må liksom gjøre det for deg... Og ja, jeg vet at det ikke er anonym knapp der!
ano`num *17.03.10* Skrevet 29. januar 2008 #12 Skrevet 29. januar 2008 Synest hvertfall det hadde vært bedre at bhg tok et møte med foreldrene og la fakta på bordet! Å bare ta det opp med de som fikk høre noe, og kommenterer det er etter min mening dumt. Det vil jo skape mange rykter -det ene værre enn det andre, og gi foreldrene bekyrimng. Jeg vil tro at det beste for alle parter er et møte hvor det blir lagt frem hva som faktisk har skjedd og hva som skjer nå. Selv om han verken er dømt eller noe. Bedre å bite, enn å lage egne teorier rundt det! Hva media angår vet jeg ikke helt. Kan jo lett gjøre vondt værre for mange. Må jo huske at denne mannen også har familie og et liv. Ikke sikkert han er skyldig. Men får alle vite det, får han jo det stempelet på folkemunne. Om 5-10-15-20-30 år vil det jo fremdeles være husket av flere. Langt frem i tid er det jo ikke lett å vite hva som faktisk var sant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå