minou Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Hvem drikker vel melk når man er kvalm, tenker kanksje du? Vel, jeg har altså gjort det. Både fordi: - jeg liker melk til brødmat, og spiser flere brødmåltider om dagen nå. (sulten mage=kvalm mage) - jeg kurerer treg mage med musli (med melk) - jeg har hatt veldig lyst på sjokolademelk Men nå har jeg kuttet ut melken, drikker vann eller juice, og føler meg veldig mye bedre. Dette er tredje dagen på rad jeg ikke er sengeliggende deler av dagen. I går klarte jeg til og med å komme meg ut av huset en liten tur, for første gang på flere uker! Det kan være tilfeldig, men absolutt verdt et forsøk hvis du er som meg og drikker mye melk også når du er kvalm.
Kuredu Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Jeg er også veldig glad i melk, både til brødmat og frokostblandinger - samt sjokolademelk. Er veldig kvalm men føler ikke melken har noe med det å gjøre, kanskje jeg skal prøve å kutte ut melk jeg også!? Takk for tipset!
Baby-i-magen Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 prøv eple nektar,den du får kjøpt på glass flakse:) den hjelper faktisk mot den kvalmen:)
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 hmm.. lurt tips.. men ser ut som om kvalmen min er over heldig vis :-)
Har 2 super-gutter :-) Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Jeg hørte også dette rådet, kutt ut alle melkeprodukter....
minou Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2008 sukk. jeg må nok trekke tilbake dette rådet. Kastet opp igjen i går kveld og i dag er jeg kjempekvalm igjen. Så det var nok bare to gode dager i en lang rekke dårlige. Ble faktisk kjempedeppa nå...trodde kanskje jeg var over det verste og hadde begynt å tenke på hyggelige ting som å gå til frisøren og kjøpe klær som passer til min nye fasong. (utseende har ikke akkurat vært i fokus i det siste, for å si det sånn). Ja, ja...får håpe det bare er noen uker igjen. HI
Chezka Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Selvsagt skal man kutte ut melk og melkeprodukter når man er kvalm! Jeg trodde dette var noe "alle" visste, men jeg så et innlegg på BIM for en tid siden der flere rådet en mor til å gi grøt og andre melkeprodukter til en liten gutt som hadde diaré/oppkast. Dette er selvfølgelig helt feil og forverrer som regel tilstanden. Altså: Ingen melkeprodukter når man har kvalme og/eller diaré. Banan, ris, loff, blåbær, gulrot er noen av de tingene som virker stoppende.
flypapir Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Chezka: Det du sier her gjelder vel ved vanlig omgangssyke og ikke ved svangerskapskvalme....? I de fleste bøker blir man hvertfall rådet til å spise fiberrik mat...
Chezka Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Jeg tror nok at svangerskapskvalmen vil komme uansett hva man spiser eller drikker, men som all annen kvalme vil melkeprodukter forverre tilstanden.
isprinsessan Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Må bare si noe her! Tror nok hun over deg har rett, at dette gjelder ved omgangssyke og ikke svangerskapskvalme. Var lagt inn på sykehus pga hyperemesis og fikk servert yoghurt og rödgröt med melk. En tid var dette det eneste jeg fikk ned, klarte ikke biter, da bare spydde jeg. Tror nok ikke de hadde servert meg dette om melkeprodukter skulle forverret tilstanden. Det kan jo väre bare du som ikke synes det er noe godt med melkeprodukter når du er kvalm? Tro meg, jeg vet hva som gjelder for meg iallefall. Dette er mitt andre svangerskap med hyperemesis.
stratosen_er mamma_ Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 jeg må nå bare si at når jeg er kvalm så er d eneste som jeg orker å drikke er ren melk, juice får jeg halsbrann og blir bare enda mer kvalm av...nå er ikke jeg så veldig plaga med kvalme da...men jeg synes absolutt at melken hjelper meg...men d er nok forskjellig....det jeg drikker om dagen er melk og vann...klarer ikke så mye annet enn d.... men vi er alle forskjellig så å si at å kutte ut melken hjelper på kvalmen det vet jeg ikke om funker på meg vertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå