nickoline og supermann Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Ja, så ble vi en del av statistikken. leter etter et sted å bo inntil vi evt kjøper. Blir lagt ut noen nye boliger for salg nå til våren. Ferdig om 1 år. Men så er det ting sønnen vår har fått. Feks fikk han en fin stol til dåpen sin (dan stol - tripp trapp), bøker, kopp og asjett, leker osv sønnen min skal bo hos meg mesteparten av tiden. Pappan 3. hver helg og 1-2 dg i snitt per uke. Det meste av tingene har jeg kjøpt, så det tar jeg med meg. Men kan jeg ta med de tingene som vi har fått av familien hans?
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Det synes jeg faktisk dere må bli enige om sammen. Hør hva han synes er viktigst...at sønnen har det til daglig bruk eller at det er såååå viktig for han å få det med seg. Trist å høre at det gikk dritt alikevel. Trodde dere var litt på vei i positiv retning. Lykke til:) Klem
~sjiraff~ Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Det er jo noe dere må bli enige om, finnes ingen lover som fordeler ting dere har fått i fellesskap.
nickoline og supermann Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2008 Det gikk dritt ja. Og jeg skjønner ikke hvorfor???? Det største svik jeg har opplevd. Men vi står fjellstøtt og skal klare oss!
nickoline og supermann Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2008 Fått noen sølvskjeer i arv også.... ikke fordi vi trenger de, men jeg er redd min "sambo" ikke vil ta vare på det.
Sivalur Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Når det gjelder arv så er det vel den som har arvet som skal ta de? Dvs kom de fra din bestemor tar du de, kom de fra hans bestemor skal han ha de. Sånn mener jeg blir riktig hvertfall. Ellers må dere nesten bare bli enige om hvem som skal ha hva. Men det som gutten har fått, det bør jo være til han og være tilgjengelig der han er mesteparten av tiden. Det dere har kjøpt hver for dere eller eide fra før tar dere selv. Det dere har kjøpt eller fått sammen må dere bli enige om. Dersom det ikke går an å bli enige, går det an å få velge seg annenhver ting.
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 Hmmm, når jeg leste overskriften tenkte jeg på Edii Murphy RAW og skulle til å si HALF! (halvparten av ALT, inkl hans penger, for evig tid osv... hihi...) Men så kom jeg på en bedre en fra koneklubben; Don`t get mad, get everything! Men det er ikke så veldig aktuelt i det heller. Ville fordelt det slik at dere ikke blir alt for uenige. Gaver til baret er jo gaver til barnet og de bør fordeles slik det er mest hensiktsmessig med tanke på bruken og ivaretakelse av eventuelle verdier...
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. januar 2008 #8 Skrevet 29. januar 2008 Huff, så trist da:( Går det bra med deg?? Jeg hadde tatt med meg slike ting som sølvskjeer o.l. Mannfolk bruker ikke ha til interesse å ta godt vare på slike ting. Dessuten er det ting sønnen din har fått, ikke ham. Så siden han skal bo hos deg stort sett, hadde jeg tatt med mesteparten dit. Sender deg en god klem jeg *klem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå