Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 GIR OPP å få tak i Lånekassen. *oppgitt* Lurer på om noen kan svare meg på følgende: Jeg starter etter planen med studier i februar.. Venter baby nr 2 i september. Har forstått at man må ha hatt rett på stipend og lån fra Lånekassen 6 av 10 mnd før fødselen for å få fødselsstipend. Regnes sommerferien med? Altså har jeg rett på fødselspenger hvis jeg starter i feb, og har termin i september? Håper noen vet.
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Troor det går. Men jeg startet i august, og hadde termin august året etter så eg kan ikke si det sikkert. Men tror sommerferien regnes. Er ikke såå vanskelig å få tak i lånekassen. Selv om du er "nr. 20 i køen" så går det ganske kjapt, som oftest.
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Er ganske sikker på (men ikke helt) at man må ha hatt rett på støtte i semesteret FØR det man søker om fødselsstipend for. Så ja, da skulle det holde om du søker om stipend og lån for dette semesteret (husk å ta fullt studuim) og så får du fødselsstipend fra høsten av. Men jeg er ikke 100% sikker, så jeg ville spendert en halvtimes tid på å sitte i telefonkø hos lånekassen likevel for å vøre sikker. Grattis med liten i magen :-)
~sjiraff~ Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 De siste 6 mnd før fødsel er det, ikke 6 av 10. Jeg vil tro at sommerferien teller. Men vet ikke sikkert. Lånekassa er håpløse på telefon, send de en e-post, så har du svaret skriftelig også ) Og ikke fød fortidlig... de er strenge på 6 mnd... 5 mnd og 29 dager = null støtte.. Og gratulerer med spiren forresten )
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2008 Tusen takk for svar! =) Dere er mer service innstilt enn alle som jobber i lånekassen tilsammen! hehe. sjiraff: de er såpass strenge ja?! Da er det vel bare å knipe igjen til termin da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå