Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har PM

Fikk ikke noe svar fra deg her inne så tenkte jeg skulle sende PM i stedet. Kjempe spent på svaret ditt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarer her jeg.. har ikke noe vanskelig heter med det.

Tenkte kanskje det var enklere for deg å svare om jeg sendte PM

Det er en ting jeg ikke skjønner. Hvordan mener du at jeg ikke tar hensyn til barnet mitt fordi jeg røyker? Jeg røyker ute. Jeg skifter klær når jeg skal røyke, sånn at det ikke lukter av de klærne jeg vanligvis bruker. Jeg pusser tennene, vasker hendene og også som oftest dusjer etter at jeg har tatt meg en røyk. Det går også som oftest 7-8 timer fra jeg tar meg en røyk til jeg har noe med barnet å gjøre. Hvordan utsetter jeg da henne for noe farlig? Er spent på svaret ditt.

Svar :

Om du virkelig gjør alt dette hver gang du tar deg en røyk så røyker du virkelig ikke mye.

Og du tar så mye hensyn som det er mulig å ta.

Men det beste for alle er jo å slutte da, og når en ikke røyker mer enn det hvorfor er det da så vanskelig med plaster eller tyggis ?

Men dette er ditt barn og ditt ansvar.

Men hva med dem som ikke gjør dette og som har ansvar for andre sine unger ?

Unger som ikke gjør dette frivillig ?

Syntes du ikke at an kan ta hensyn til disse barna ?

Jeg reagerer faktisk når sønnen min på 2 år og 7 mnd kommer hjem og lukter røyk.

Og jeg er overhodet ikke interessert i at han skal utsettes for dette. Jeg syntes at røykerene kan ta hensyn til andres unger før de tar hensyn til seg selv og røyken sin.

Skrevet

Hvis ungen min hadde luktet røyk etter 1 dag i bhg hadde jeg faktisk tatt det opp med de det gjelder. Minste her er hos dagmamma som røyker og det lukter ikke av ungen.

Skrevet

Detter er så latterlig!!!! Skjønner ikke egentlig hvorfor jeg engasjerer meg men blir så sinnsykt provosert!!!!

Skrevet

Ja, jeg tok det opp i går ettermiddag. Og dette blir tatt alvorlig i barnehagen og det skal være møte der senere i dag etter stengetid.

Skrevet

Nei jeg røyker et par røyker på kvelden etter hun har lagt seg.

Det gjør jeg fordi jeg syns det er hærlig godt, har ikke lyst å slutte, og har heller ikke behov for å røyke noe mer.

Det værste er at jeg er enig i deg i at man skal ta hensyn. Men du drar det alt for langt. Ser du ikke det selv? Forstår du ikke hvor grusomt urimelig det er å si at alle som røyker er dårlige mødre? Du må da skjønne hvor feil den tankegangen er.

Eller er du en luring som bare er ute etter å provosere?

Skrevet

Hehe, ja nå kan du lure for nå skal jeg se på "I gode og onde dager" ooooohhh.... Såpe !

Skrevet

Røyker de som jobber i denne barnehagen sammen med ungene????

Jobber selv i bhg, røyker ikke, men det er andre der som gjør det og jeg har enda til gode å kjenne røyklukt på noen av ungene. Nå er det forøvrig sånn hos oss at de som røyker kun gjør det i pausen sin, dvs en gang om dagen, bruker egne uteklær til dette og må vaske hender og ta seg en tyggig eller lignende etterpå.

Yngste min går i samme bhg og jeg hadde reagert sterkt om det hadde luktet røyk (annet en bålrøyk) av henne når jeg hentet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...