Gå til innhold

I 18. uke, men kjenner fortsatt ikke liv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere?Jeg var på tidlig ultralyd i uke 16 og så at babyen beveget seg, men jeg kjenner den fortsatt ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er tredjegangs og kjente heller ikke liv i uke 18.

Jeg kjente det tidligere med mine to første, så at det tok så lang tid denne gangen overrasket meg litt.

Så du på ultralyden hvor morkaka lå?

Hos meg ligger den i fremkant denne gangen, og dermed demper den for de små sparkene. I tillegg har det jo mye å si hvordan barnet ligger, sparker det bak mot ryggen vil du kjenne fint lite.

Så - det kommer nok snart skal du se ;)

Skrevet

Takk for svar, jeg syns bare alle snakker om at de kjenner babyen så tidlig...blir litt bekymret da, er førstegangsfødende vet du, hehe

Skrevet

Ja, det er mange som sier de kjenner det tidlig, og jeg skjønner godt at det gir rom for bekymring. Ikke minst er man jo så utålmodig på å kjenne de første tegnene, og da er det ikke så morsomt å lese om alle de som kjente det for flere uker siden.

Lykke til fremover!

Skrevet

jeg kjente ingenting før uke 22 (og var ikke sikker på hva det væar før uke 23) med datteren min. Det er helt normalt å ikke kjenne noe i uke 18.

Skrevet

Jeg kjente ikke liv før uke 22 :)

Skrevet

Ville ikke bekymret meg så mye - i det første svangerskapet mitt kjente jeg ikke liv før i uke 19 - 20, om jeg husker rett. Og jeg har hatt venninner som ikke har kjent noe før uke 22. Så dette er helt vanlig :o)

Nå er jeg 13 uker på vei med nr 2, og jeg TROR jeg kjenner liv.... men litt usikker foreløpig, det er jo veldig tidlig...? Kanskje bare luft? Gudene vet :o)

Lykke til videre!

Skrevet

Jeg er nå 20+4 og er fremdeles usikker på om det er liv jeg kjenner. Har ofte noe leamus-lignende følelse på samme sted i magen hver dag, spesielt når jeg ligger på siden.. men er som sagt usikker på om det er babyen eller om det er noe annet jeg kjenner :S I går lå kjæresten og holdt meg på magen, og da kjente vi begge først ett dult, også to til rett etterpå.. men som førstegangs er jeg kjempeusikker på om det kan ha vært luft eller om det er babyen. Må vel bare smøre meg med tålmodighet :-) Kjedelig å vente men..

Har forresten morkaken foran jeg også.

Skrevet

jeg har også kjent noe leamus-lignende under navlen, er det noen som vet hva dette kan være???

Er litt usikker på hvor langt jeg egentlig er kommet (ca 18 uker), skal tilbake på UL om 2 uker for å fastsette termin, og tror ikke jeg har kjent babyen enda...

Skrevet

Jordmoren sa at babyen kjennes ut som leamus i starten, så jeg innbiller meg at det er gutten som sparker iallefall :-) Men jeg kjenner det helt oppe ved ribbeina, så er likevel veldig usikker. Syns det er rart at han skal ligge med beina i været hver eneste dag.. hehe..

Skrevet

Jeg er 17+5 i dag og kjenner masse liv. Ikke så ofte, men når babyen først sparker, så sparker den! Jeg er redd for at jeg får en til villbass :) He he. Du kan helt sikkert trøste deg med at du får et rolig barn :) Skrev akkurat i dagboken min at jeg synes det er merkelig med dem som ikke kjenner liv. Men søstra mi er 3 uker lengere på vei enn det jeg er og hun kjenner det ikke like godt siden morkaken ligger fremme i magen (vi er begge gravid for 2 gang). Jeg har ikke vært på UL enda (skal i morgen :)) og da tenker jeg at morkaken ligger strategisk plassert siden jeg kjenner det så godt. I begynnelsen da jeg trodde jeg kjente liv (rundt uke 14-15) var det babyen som romsterte rundt. Jeg kjente ikke spark da. Noen kjenner en uforklarlig romstering men mistolker disse som tarmbevegelse/luft. Du har sikkert et helt normalt svangerskap og jeg ønsker dere alle lykke til med smånurkene deres. Flere som har termin rundt 5. juli her?

Skrevet
hei jeg kjente liv i mine to tidligere svangerskap tidlig , men denne gangen kjente jeg ingen ting før etter uke 18. jeg også hadde jo sett babyen på tidlig ultralyd men det var alikevel rart når jeg ikke kjente noe. er nå i uke 21 og kjenner mer og mer hver dag.. så ikke bli for stresset det er helt vanelig og i hvertfall for deg som er gravid før første gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...